I misunnelsens navn…

Nå har jeg lest og sett blogginnlegg og innlegg på facebook fra sør og øst og vest, om vår i alle de herligste fasonger. For ikke å “krepere” i misunnelsens navn, så  måtte jeg “finne våren” i arkivet. Det var ikke så enkelt å få øye på den utenfor døra.

Dette  innlegget er fra i mai 2016. Det er meget mulig at vi tar samme turen nå i Påska, om det klaffer seg sånn. Jeg beklager at teksten står OVER bildene, men det finner dere ut av.  

 

I dag ( i mai 2016) var det knall vær her i området, opp mot 17 grader og sol, bare litt ekkel vind, men det tåles. Da pakket vi i bilen og dro avgårde et stykke sørover, fra Saltstraumen og på kystriksveien. Ikke så langt avgårde men til et sted i fjæresteinene vi har blitt veldig glad i.


Da  må vi kjøre av her og over fjellet for å komme til kystriksveien. Men vi måtte et nødvendig ærend innom Saltstraumen, og der er det jo søndagsåpen butikk. 



Og så var vi fremme, “Ut mot havet. Og bål må man ha…



Mens jeg venter på at det skal bli fart i bålet, tar jeg meg en kamerarunde. Ikke så mye blomster å finne enda, men mye vakker fjellformasjoner som havet har formet gjennom mange hundre år.





Men så var det mat, spise og nyte utsikten og kjenne sola varme bittelitt. 




Men vi hadde ikke før satt oss ned før vi fikk besøk.


Da klarte jo ikke jeg sitte på rævva og spise, men spratt opp og i hælene på reinen. Madammen kauka : “Vær forsiktig…” Reinen så ut til å trives best på asfaltert vei, men usikker på hvilken side av veien som var best.



Nå var det en som syntes jeg var nærgående nok, og ga tydelig uttrykk for at nok er nok. Den bråsnudde og kom mot meg. 


Så da returnerte jeg, til madammens lettelse. Vi spiste pølser og koste oss med kaffe i fred og ro, til bålet var brent ned og det var på tide å dra hjemover 🙂 

Bilder og tekst: Jan Håkonsen

8 kommentarer

Siste innlegg