I ny og nè…

Du håplause mann, du eldgamle kall.

Snart må du vet ka du vil og skal.

Du laga de`blogg, me bilda og ord.

Rima og skriv om dær kor du bor.

Så stilna da a`sånn i ny og ne`.

Dè jo bærre førr at du ska få fred!

E`kan ikkje vær som ei apekatt.

Hæng over nakken din dag og natt.

Mæn tanken den fresta, du steike ta.

Da hadde du sekkert blitt hoppandes gla`!

No e`det væl kanskje ikke sånn.

E`trur nu slætt ikkje du e` “blånn”.

Det ska jo helst være ord som “snerta”.

Som træff kanskje ett, eller fleire hjerta.

Nå træng ikkje alt være glitter og stas.

Og slætt ikkje træng det vær`mas og kjas.

Det kan være nok me` ord som e`glade.

Og smake så søtt som sjokolade!

No è det jo bærre å plugge inn pluggen.

Lade opp tell è spærre opp gluggen.

Glømme mangel på energi,

Om man bærre vil, ha man alltid tid. 

14 kommentarer
    1. Alltid koselig med fine dikt og andre innlegg fra deg 🙂 Er litt i rykk og napp i perioder jeg også.. Ofte pga formen..men som du nevner her..tenker jeg noen ganger litt på at jeg ikke vil “bombander”folk med innlegg også..hehe.. Dumt i grunnen for om noen ikke liker det kan di jo bare la vær å klikke seg inn… Hyggelig å se innlegg fra deg igjen i alle fall :))

      1. Tusen takk 😀 Det er jo mye annet som deles blant annet på fjesboka som ikke folk lager selv, det gjør i alle fall vi som blogger for moro skyld 😀

    2. Herlig innlegg, savna deg på bloggen. Ikke hver dag jeg skriver selv. Men jeg er alltid inne og kommenterer hos de kjente mine folk. Masse bilder og ord fra en flott kar derfra nord…

    3. DU din rimsmed, godt du er tilbake 🙂 Noen ord fra han Dedicat kan alltid smake.

      Nå er det snart helg og en blogg-gjeng vi samler.
      Tenk om du inn døra ramler.
      Da tenker jeg vi fikk hakeslipp.
      Om du kom fra nord på en liten svipp.
      Uansett om du i helga skulle bli litt lei,
      vi kaklehønene kommer til å savne deg 😉

      Tenkte jeg måtte prøve meg jeg også. Skjønner det blir langt å dra for et treff, ville bare lage et lite rim. He-he

      1. Tusen hjertelig takk snille og flinke du 😀 Rørende artig 🙂 Skulle gjerne vært på bloggtreffet. Men denne gangen klaffet det slett ikke. Men jeg ønsker dere lykke til på alle måter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg