Inne eller ute…

Høsten er kanskje den tiden da blandingen av inne– og utevær er størst.

Men man trenger så visst ikke føle seg i fengsel.

Verken inne eller ute.

I alle fall ikke inne i kirka, som dette er fra.  

I går ringte kirkeklokkene for våre konfirmanter.

Vi har fått gjort unna høstens pynting på Kirkegården.

Selv om mye av sommerens planter var flotte enda.

Men man vet jo ikke… plutselig så laver det ned…

Det skifter fort.

Inneplantene har faktisk også vært en fryd i sommer…

Se bare på denne…

Nå skulle jeg vært i gang med å bære ned i kjeller…

Men det er ikke lett å gjemme bort denne vakre i en mørk kjeller…

Det kan fort bli sånn “Inneuteforvirring”.

Men det tåler vi, fremfor en lang vinter…

Den stolte furua tåler det, der den strekker seg mot sola.

Hvis ikke naturkreftene går helt amok.

Da hender det selv den største må gi tapt…

Av og til kan det være greit å være liten og unnselig.

I et vakkert mangfold.

Ha en nydelig søndag der du er. 

10 kommentarer
    1. Utrolig hvor mye fint vi omringer oss med både inne og ute. Ulike farger, fasonger og lukt som gir mange ulike følelser både på godt og vondt. Men vi ønsker alle velkommen. En del av livet.
      God søndag! Konfirmanten er vel lykkelig, skulle jeg tro:)

    2. Så mange vakre bilder hos deg! Ja..litt trist når man må dra opp flotte blomster på kirkegården. Ikke ryddet hos pappa enda jeg. De var fine. Jeg lar de stå til frosten kommer! Ser her på Kråkerøy har kirkevergen dratt opp alt av blomster. Det likte jeg ikke. De var utrolige store og fine og fulle av blomster og knopper. Og så planter man lyng. Kunne man ikke ventet tenkte jeg…Lyng er lyng…Ikke noe jeg elsker akkurat!..Men smaken er som baken.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg