Kjære mamma, gratulerer med dagen

Jeg kan ennå huske når jeg lagde dette telegrammet.

Jeg tegnet til og med både norsk og svensk flagg.

Nå er mamma borte.

Men minnene lever.

Ikke minst når jeg finner slike påminnelser som dette…. 

Lukk opp står det…. med nøkkelhull til og med…. 

Til lykke med dagen kjære mamma.

Snart skal vi på kirkegården med blomster.

Til deg og min kjære svigermor.

Kjære mamma!

Jeg husker ikke hvor jeg fant dette diktet,

men det skal være en skillingsvise fra Kristiania skrevet i 1896.

Nå klarte jeg faktisk å finne det på YouTube.  

Bare lytt her på “De syngende Husmødre”.

Jeg håper jeg holder meg innenfor Åndsverksloven nå!

Gratulerer med dagen kjære mamma!

 

10 kommentarer
    1. Mor hvor du er kjærlig… ❤
      En av brødrene mine har sunget akkurat den sangen mange ganger til vår mor ❤🧡💛
      Fint minne og husker de herlige mors og farsdagskort vi laget før 😊
      Klem

    2. Å. den sangen var det lenge siden jeg hadde hørt. Koselig å tenke tilbake på våre. Min mamma på 91 lever enda, så jeg fikk gratulert henne med dagen. Hun er frisk og rask og hadde masse besøk på dagen, så vi titter innom henne en annen dag. Herlig kort du hadde laget. Ja, sånn gjorde vi da vi var små. Koselige minner. Ha en vakker dag i nord!

      1. Så herlig å høre.. tar meg smått i å tenke på å dra til sykehjemmet, det var jo vårt andre hjem i noen år. 🙂 Takk det samme til deg.. kos dere i sør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg