Kom mai du skjønne milde…

Dra for persienner og gardiner og syng med…..

Klikk på bildet over

Riktig så galt som dette er det ikke.

Eller, “det føles sånn i kropp og sjel….”

Skulle kanskje ha lagt ut:

“De e mykkje som kjæm fram når snyen førsvinn…”

Sånn her var det rundt om i vårt vakre land i går.

(Klikk i bildet over)

I alle fall på våre kanta.

Mange “salige” innlegg fra hobbymeteorologa!

Husker du innlegget med de her?

Som jeg holdt på å glemme av i kjelleren.

Det er jo ikke mange dagene siden. 

Det så nesten ut som alt håp var ute…

Men de fikk ny jord og fikk komme opp på loftet.

Jeg tenkte ikke på utsikten mot snødekte marker og fjell.

Den kunne jo gjøre at “spirelysten” stoppet helt opp!

I går smatt jeg opp for å se i snøværet.

Da åpenbarte dette seg… 

Ikke liv i alle enda.. men det er HÅP

Her er resten!

Egentlig så hadde jeg ikke fortjent det.

Som tøyde strikken på plantenes tålmodighet til det ytterste.

Men de er “Sto han à” Akkurat som vi må gjøre. 

Så vi synger med fantastiske Jack Berntsen…

Vi Står Han Av”

16 kommentarer
    1. Huff, hadde det sure humøret mitt for tiden, vært lenger nord, ville jeg nok blitt enda surere selv om jeg er halvt Finnmarking. Det ble hvitt hos også men er borte igjen nå, men surt og kaldt 🙂

    2. Nordlendinger er vel ikke kjent for å la en litt for lang vinter ødelegge en ellers dårlig dag… 😉 Det fins to typer vintre, vet du, en hvit og en grønn… : D

    3. Jeg hadde nok slitt veldig med det været tror jeg, om jeg hadde bodd der nord, så misunner dere slett ikke det der. Håper det våres ordentlig nå ganske så snart 🙂 Her har vi fint vær i dag, men bare 5 grader, så ikke den varmeste våren i manns minne her heller.
      Pelargoniaene dine har nok følt på seg at det var ekstra viktig å være tålmodig denne våren, og de blir nok flotte etterhvert 🙂
      Fine søndagen til dere der nord ♥

      1. Ja jag kan godt forstå at mange sliter med været her nord og andre steder forsåvidt. 😀 Holdt jo på å glemme mine geraniumer/pelargoniene… 😀

    4. Det er nedtur med denne kalde våren, men det blir, det blir etter hvert. Hvitt i Midtnorge også å idag. Sett på været utover uka, huffer – skal opp i fjellet på tirsdag for å avslutte en jobb og dugnad på onsdag – og det er kalde og våte meldinger.
      Herlig å se at det var liv i mange av plantene, de blir fine å se på etter hvert som varmen stiger. For det blir helt sikkert sommer i år også :).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg