Lett på nett..

Pandemien får ikke, og fortjener vel heller ikke, mange rosende ord.

Men det er jo en kjensgjerning at den digitale hverdagen har eksplodert.

For å si det sånn.

Det er sikkert på godt og vondt, det også.

Jeg har deltatt på Webinarer og Nettmøter i overflod.

Jeg er ganske så sikker på at jeg ikke kunne vært fysisk tilstede i samme omfang.

Det er mye som har blitt “Lett på Nett”.

Nå hadde jeg ikke tenkt å berøre alt.

I hvert fall ikke i dag.

Utfordringer skaper løsninger og kreativitet.

Når frykten for å bli smittet var som verst…

Da dukket denne muligheten opp.

“Kjøp og Hent”.

Det er jo ikke alt vi får tak i her jeg bor.

Jeg skjønner at det er lett å ramle utenfor den digitale hverdag.

Det er en utfordring å få tettet det gapet så godt og fort som mulig.

Digitaliseringen forsvinner ikke, verken med Pandemien, eller av andre årsaker.

Men det er en annen historie.

Nå skulle jeg fortelle om at vi hadde lyst på noen Pallekarmer.

Det nærmeste vi fant, var i nabokommunen.

Bestilling og betaling på nettet gikk greit.

Det dukket opp en SMS på telefonen.

Vi rakk ikke å kjøre dit samme dagen.

Når vi omsider var fremme, var det bare å klikke på meldingen.

Så satt vi der i bilen og tittet mot inngangen på butikken.

Det gikk ikke mange minuttene før en ung kar dukket opp med en tralle full av pallekasser.

Og vips….

Så var de forsvarlig plassert i bilen.

Uten at jeg trengte å lette på baken.

Når vi kom hjem, måtte jeg ut av bilen for å få pallekarmene inn i garasjen.

Det var da tanken slo meg…

Er det for lett på nett?

Plutselig så var det veeeeldig mange karmer.

De ble ikke færre når jeg skulle behandle de litt…..

Nå står de der… i garasjen.

Jeg trenger bare et råd!

Pallekarmene skal jo ut i hagen…

På et dertil egnet sted…

Klargjøres med jord….

Såing og planting…

Dekkes til…

Vannes…

Hvor i himmelens navn får jeg dekket de behovene på Nettet ?

14 kommentarer
    1. Jeg kjøpte frø på Plantasjen altså sommerblomster som skal i kassen mannen snekret til meg. Kjøpt en klokkeranke hos ei i nabobygda som har et gartneri. Inne i drivhuset skal jeg ha knutekål i kasser. I vinduskarmen står 6 krukker med basilikum. Kjøpte frø hos Solhatt på nettet. Virkelig god gang av frøene derfra. Plantasjen har mye men fy farao hvor dyrt det var blitt. Sette potet i jorda, og jordbærplantene. Mye får man handlet på nett, og noe må man ut å kjøpe fysisk. Lite smitte i Tromsø, men er forsiktig og holder god avstand. Nå venter jeg på ledlampe med Bluetooth som blir fraktet hjem til meg. God helg og 17 mai til dere.

      1. Så flott.. herlig å høre om andre sine prosjekter på denne måten. Håper det blir varme og flott utover sommeren så alt kommer til sin rett. Det har vi fortjent etter måneder i isolasjon. 🙂 Masse lykke til og god helg og nasjonaldag til deg og dine også 🙂

    2. Skal på Plantasjen i morgen eller på søndag å kjøpe stemor for å ha i blakongkassen til 17.mai. Nå er det mildt nok til å sette dem ut.

      Ikke alt kan gjøres digitalt. Foreslo for negledesigneren min at hun kunne installere en robot som hun kunne styre hjemmefra til å ordne neglene til kundene 🤣😂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Har plantet ut noen stemor i en tønne ved veien. Det holder sålangt. Nei det er sant… godt ikke alt er digitalt ennå. Kos deg med helg og feiring når dagen er der 🙂 Klem

      1. Ja det er bare sånn det er. Er i gang med prosjektet, men det tar litt av. Var og kjøpte nesten 30 sekker med jord og kugjødsel i dag. 😛 Burde ventet med det prosjektet,,, for nå ser det ut til at det går mot maling av hus. sukk.. det er et større prosjekt 🙂 Klemmer.. <3

    3. Jeg mener å huske at du bestilte masse frø. Disse skal vel plantes ut i kassene.
      Koselig jobb du har foran deg.
      Lykke til.

    4. Jammen kan en undre seg! 😀 Det blir mye nett, ja. Det positive er at en lærer etter hvert, sjøl om det var fryktelig skummelt med nettmøter i starten! Så blir vi også drevne med den “Klikk&Hent”- greia. Folk blir ekstra oppfinnsomme når ikke alt er så lettvint mer. Litt mer nøysomme også. Jeg har aldri flyttet skolisser fra ett skopar til et annet før nå i vinter. Skobutikkene var jo stengt, og jeg orket ikke drive med “Klikk og hent” så lenge det fantes andre løsninger på det. 😉

      1. Nei du sier noe… man finner løsninger når man må.. og det der har jeg gjort også 🙂 Har faktisk blitt en kløpper på nettmøter siste året.. og det fungerer jo. Så får vi se om de dunster bort med pandemien… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg