Livet er ikke i bakspeilet, eller … ?

Eller kanskje det er det… ?

I bakspeilet, livet altså… ?

I alle fall når man snart har lagt bak seg 3/4 av en tidslinje på 100 år.

Det tenkte man ikke mye på, første gang man fikk sitte inne i en bil.

For ikke å snakke om å SE i bakspeilet!

Nei da lå alle drømmer der fremme.

Som da jeg reiste til sjøs, og møtte det store utland.

Ikke på en båt som denne.

Så langt derifra.

Bildet over tok jeg i Bodø på mandagen. 

Skjønt det var først og fremst et annet bilde som var i tankene da.

I alle fall når jeg la meg på benken i CT maskina.

Da er det ikke å stikke under en stol, at blikket var litt i bakspeilet.

En forsinket kreftkontroll blir ikke mindre spennende, om den kommer på overtid.

Pusten går litt ekstra fort i et noe redusert lungesysltem.

Mens man sitter å venter på dommen.

Tankene vandrer til alle de som ikke var så heldige som meg.

*****

Men det gikk bra, denne gangen også.

For meg.

Det er med en litt rar følelse vi unner oss en matbit etterpå.

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på den følelsen…

Kanskje en følelse av ufortjent?

En slags åpenbaring av verdens urettferdighet?

Eller kanskje bare ren takknemlighet?

******

Men livet er nok bestemt ikke i bakspeilet.

Der er det minnene som er.  

Minner som skapes i dag og i morgen.

Kanskje er det sånn vi skal tenke ? 

Bilder og ord: Jan E Håkonsen/Dedicat

12 kommentarer
    1. 🥰 Skjønner at du fikk en litt utenpå -deg -sjøl -følelse!
      Men Det gikk bra for deg og takk og pris ❤️
      Men greit å reflektere litt over livet ja…Naboen min snakker alltid om meterstokken – hvor langt han har kommet
      på den! En eldre nabo rett over veien her! God klem..

      1. Man får ta noen ettertanker når stunden er der 😀 Men det er ikke noe jeg bruker mye tid og energi på. 🙂 Tusen takk for omtanken <3 klem

    2. Det føles sikkert godt å være ferdig med kontrollen for denne gang. Jeg skjønner at det er mange tanker som flyr forbi en slik stund.

    3. Så godt å høre at dagen fikk et godt utfall – og enda en gang kan du puste ut <3 Livet er ikke i bakspeilet, men alt som har vært er der… og det er det som fyller tankene slike dager – og på det man fortsatt vil være med på 🙂

      Lag dere gode dager der nord – nå er det vår <3 klem

      1. Tusen takk skal du ha 🙂 Ja nå skinner faktisk sola her og det drypper fra takene, men du verden så fort det snur 🙂 Ha en flott dag og uke der i vest 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg