Magic Ice, rett og slett…..

Dersom du rusler rundt på kaiområdene i Svolvær,

så kan du se dette malt på asfalten.

“Magic Ice”

Følger du “skrittene” i asfalten, så kommer du til dette bygget.

Det var en gang et stort fryselager.

Det er det forsåvidt ennå.

Men innholdet er noe helt annet.

Du kommer neppe til å angre på å ta turen innom.

Men for sikkerhets skyld, så ta på deg sånne jakker….

Så angrer du ikke!

For det er skikkelig kaldt der.

Du blir fasinert fra første sekund.

Både skulpturer og lyssetting er fantastisk.

Det er kanskje lettere å få et inntrykk på film.

Klikk over og rull film….

Her er store skulpturer….

…og masse små detaljer som man må bruke tid på å oppdage.

Selvsagt er det anledning til “kalde drikker”.

Du får også alkoholfrie drikker.

Men de fryser fort her inne….

Jeg lagde en liten video av bar området også.

Klikk over å se, om du har lyst.

Det er til og med laget en liten sklie der inne.

Neppe med samme formål som i en lekepark.

Men den kan brukes…

Vi takker for oss.

Drinken på billetten glemte vi i farta.

For de som har lurt på profilbildet mitt på Facebook.

Her var svaret.

Nemlig.

Lykke til videre.

#magicice #svolvær #attraksjon #severdighet #visitlofoten #visitnordnorge #icesculpture 

8 kommentarer
    1. Enda et utrolig flott sted..Dette er ikke maken til noe jeg har sett noen gang. For en opplevelse og du tuuuuusen takk for at du tok oss med inn. Nå skjønte jeg det med lua, hehe…

    2. Det er imponerende altså 😀
      Jeg har vært på Magic Ice i Oslo en gang for mange år siden. Opplevelsen var utrolig fin. Synd dere glemte drinken på billetten, for den ble nok servert i et ekte isglass 🙂 I alle fall gjorde den det da vi var i Oslo 🙂
      Flotte bilder, og ja, videoene ga det lille ekstra inntrykket 😀

      1. Det er jo en flott form for gjenbruk. Det var nok brukt som frossenlager for matvarer i sin tid… Det kunne man ikke merke inne.. annet enn at det var kaldt. Men det lå reinskinn på Isbenkene… 🙂

    3. For et fantastisk sted 🙂 Jeg også vil dit!! 🙂 Du var så alvorlig på bildet at jeg trodde det var noen andre enn deg 😀 Ugjenkjennelig, og med den lua også 😀

      1. Veldig flott sted. Kom på at jeg hadde vært der for mange år siden ifm åpninga, når jeg satt i styret i NHO Nordland. Sønnen som tok det bildet, da måtte jeg se litt morsk ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg