Mars den mangfoldige……

Mars, denne mangfoldige måneden.

Det var da jeg begynte å tråkke meg vei til drivhuset.

Tiden for såing var inne….

Minner.

Nå er ikke drivhuset der lenger.

Men været er – til fulle.

Det er jo mars, den mangfoldige.

Om noe mangler, trenger ikke alt å bli borte.

Man må bare innrette seg på en litt annen måte.

Som veldig mange gjør.

Spisebordet i stua kan brukes til så mangt.

Det er kanskje ikke like vanlig å bruke det på denne måten.

Antagelig mer vanlig å finne frem påskepynten.

Det er i alle fall en grei plass å holde på.

Når man skal så.

Det blir fort noen potter og kasser.

Problemet er å begrense seg.

Der har jeg alltid hatt et problem.

Drivhuset ble svært ofte overfylt.

Selv før prikling.

Du kan se et innlegg fra såtiden da, om du klikker  HER

Nå havner potter og kasser på et soverom.

På loftet.

Da må man begrense seg ganske så mye.

Jeg hadde sikkert en baktanke med at jeg ikke kvittet meg med alt av potter og greier.

Nå gjelder det bare å følge med.

Dusje litt vann i ny og ne.

Men det gledes.

Jord mellom fingrene og små frø som skal våkne til liv.

Spennende.

6 kommentarer
    1. Enig med Happy at du er tålmodig, og du har grønne fingre. Blir fint fremover 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    2. Det der er deg det, Jan! Koselig å så og vanne og følge med! Har ikke gjort det så mye i voksen alder selv, men mamma var stor på det….. husker tilbake til spenninga da det begynte å spire, priklinga, når vi kunne sette det ut….! Gleder meg til å følge med – klem <3

    3. Lykke til med frø og blomster og urter og planter. Dette blir gøy. Så kjekt å ha et loft da! Da kan man jo bare strø om seg med goder…Topp altså! Gleder meg til å se videre….Kom ikke i gang jeg, nedstengt! Men jeg skal så litt – får sjekke Rema! klem…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg