Med hjemplassen i hjerte og sinn..

De aller fleste er glad i hjemplassen sin.

Noen steder markerer de dette .

Som her i Sennesvik i Lofoten. 

Her møtes gammel og ung en fast helg i året.

Alle med en eller annen tilknytning til stedet. 

Da er det “Sennesvikdager”.

Da går flagget til topps over hele bygda. 

Det finnes en rekke eksempler på at gamle skoler går til grunne.

Men ikke her i bygda.

Her holdes bygget i hevd og har fått status som Grendehus.

Dugnadsånden lever i beste velgående.

I disse Koronatider, får selv ikke Sennesvikdager feires som vanlig.

Men driftige damer med praktfulle håndverk er på plass.

Bare studer bildene ovenfor. 

Normalt får denne gamle skolefanen overvåke kveldens festligheter. 

Men i år ble det i stedet Bryggedans på Kaikanten.

Der var dessverre ikke vi tilstede.

Men den ærverdige skola/grendehuset får overvære andre fester.

Som såkalte “Reunion” som det heter.

Det fant jeg et bevis på.

Klistret på veggen i andre etasje.

Vi som er her bare en gang i året, ser jo stadige oppgraderinger…..

…både for voksne og barn….. 

I år var det mulig å få seg en ridetur.

Det tok ikke jeg sjansen på. 

Vi tok heller en tur til Aalan gård.

Den turen kommer i et annet innlegg. 

Om du har lyst, så kan du lese litt fra Sennesvikdagene i 2018.

Da må du klikke HER.

 

Jeg skrev et annet innlegg fra Sennesvik her om dagen.

Det finner du HER

10 kommentarer
    1. Veldig gøy med sånne markedsdager, uansett hvor de er hen. Masse fint å få kjøpt 🙂 Jeg liker alt sånt, markeder, gallerier, museum, å titte på ting rett og slett 🙂 Kos deg videre 🙂

    2. Herlig sang som var diktet der!!! SKikkelig herlig rett og slett 😀

      Artig med slike dager da – og mye flott handarbeid var der også 🙂

    3. Litt lokal patriotisme og det å være glad i hjemstedet sitt er jo positivt.. Jeg har jo vokst opp og bor fortsatt i Mjøndalen..ikke verdens flotteste sted men her bor jeg og her blir jeg 🙂 Lofoten ser jo veldig flott ut..også så mye fint håndarbeide en kunne få kjøpt 🙂 Skulle gjerne tatt en ridetur jeg..koselig med hest syns jeg 🙂 Ha en fin dag videre <3

    4. Koselig med sånne “dager”! Godt det er noe som kan gjennomføres tross korona! Moro å gå og kikke, og kanskje handle litt! Men ri på hest – no way…. hihi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg