Med liv og lyst på Leselysthuset….

Sist lørdag tok tok jeg barnebarn og oldebarn med meg på Leselysthuset.

Det er lenge siden jeg var innom der.

Tenkte å gratulere med kontrakten for levering av Skolebøker i Salten.

Jeg må bare krype til korset… 

Jeg leser alt for lite bøker.

Men jeg tror ikke årsaken er for mye TV…

Jeg har hatt perioder der jeg leste mye.

Også “skolebøker”.

Om jeg skulle få lesesuget igjen, så begynte jeg neppe med denne…

Men oldebarnet skulle faktisk begynne på skolen rett over helga..

I første klasse. 

I bøkenes verden, kan det meste skje.

Her går det fort fra “skolevei” til en historie om alle som noen gang har levd…

Jeg var på nippet til å finne ut hva som skjulte seg bak de to permene.

“Å lese seg i søvn”, er jo et kjent begrep.

Skjønt jeg tror ikke rådene i denne boka er SÅ enkle.

Men nå har jeg (banker i bordet…) veldig lett for å sovne. 

Om søvn er en av de syv nøklene til et langt liv…..

Ja det vet ikke jeg.

Ikke sniktittet jeg for å se etter heller.

Men det skal nok mer enn 7 nøkler til for å garantere å leve til 100….

Eller hva tror dere? 

 

Dette har jeg tro på.

Opplever stadig vekk at skolten ikke skjønner at skrotten er gammel.

Det kan bli noen nedturer av det.

Men aller mest oppturer.

Ja, nå snakker jeg ikke om sånne toppturer… 

Men det er faktisk en skikkelig opptur å dra innom Leselysthuset.

Nå skjer det enda mer der.

Fargerikt og vakkert…

Spennende.

Om du vil lese litt av det jeg har skrevet før… så klikk HER

12 kommentarer
    1. Der så det fint ut å være for en bokelsker ♥
      Jeg har lesing i blodet. Begge foreldrene mine leste mye. Og broren min startet til og med eget bokforlag. Så vi er en leseglad familie 😀

    2. Jeg leser heller ikke lenger. Har hatt mange perioder jeg også, der jeg leser mye. Men nå siste årene, null og niks 😮 Ha en fin helg Jan, skal du noe gøy? Eller koselig? Mer lesehus?

    3. Helt ok at skolten ikke skjønner at skrotten begynner å bli gammel, spør du meg! 😀 Men det så da ut som du var i nærheten av å bli inspirert, til et eller annet, til å med litt leselyst 😉

    4. Så artig innlegg. Jeg må si at jeg leser masse bøker eller lytter gjennom storytel app. Men om jeg ble klokere av det er det en annen sak. Jeg føler at dess mer jeg leser, dess mer jeg glemmer😊 Jeg vil kanskje ha den boken” Leses i søvn”. For jeg har soveproblem.

    5. Et hus for meg, det der…. jeg leser masse og elsker det…. går og drømmer om å ta en tur til Oslo på nye Deichmanske…. det skal jeg bare rett og slett snart, men så er det korona da….. æsj…. klem <3

      1. Ja den legger begrensninger, og det ser ikke så tillitsvekkende ut mange steder. Men håper du får deg en tur inn til Oslo snart. Snakket om det tidligere i sommer, men nå har vi slått fra oss den tanken. Skulle en tur til til Lofoten, men nå var det flere utbrudd i de områder hvor vi var og vandret i sommer…. sukk. Ha en fin og trygg helg.. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg