Mimrestund – Alt for Rognan

Nå skal ikke jeg påstå at det er normalt for Saltdalinger å spasere naken rundt i sentrum. Men når kulturen krever det, så er det meste lov, og blir gjort. I min iver etter å rydde i gamle bilder, så dukket det opp minner fra 13 år tilbake i tid. Ikke så veldig lenge i et historisk perspektiv, men det er virkelig verd å minnes.  For det var en tid som satte bygda på kartet til de grader. 

Ingen lokalt glemmer vel det digre skiltet oppe i fjellsiden. Dessverre fant jeg ikke de bildene jeg tok den gang. Men det betyr ikke så mye. Dere vil se det i innledningen til videoen om du klikke på bildet under. 

Det ligger flere klipp på YouTube, men jeg har valgt å ta med dette. Sangen ble jo skrevet den gang, og forteller hva enhver Saltdaling føler når de er borte fra bygda en stund. 

Jeg så forestillingen på “Premieren” her på stedet. Jeg var faktisk to ganger og så den på Chat Noir. En gang sammen med min kjære. Jeg følte stolthet over hva sambygdinger hadde klart å få til og fått være med på. 

Her er et par avfotografier av programmet fra den gang.  Hele gjengen samlet på scena på Chat Noir. Anstendig antrukket som barske nordlendinger. 

Men det var kanskje nummer med antrekk i denne stilen som skapte mest stemning i salen. Imponerende sceneskifter, rett og slett.  Klikk deg gjerne inn på YouTube og søk på Alt for Rognan, og se om du finner noe annet du har lyst å se fra den gang. Lykke til

 

#altforrognan #chatnoir #revy #saltdalkommune #nordland #teater #kultur

7 kommentarer
    1. Imponerende! Og stor applaus 😀
      Jeg har hørt om showet fra før, og den tittelen, Alt for Rognan, den sitter. Dette var kjekt å lese om, og kjekt å se den videoen. Skulle gjerne ha vært og sett på showet selv 🙂
      Dette er absolutt noe å være stolt av ja 😀

    2. Herlig, sagt det før og sier igjen. Det er det morsomste jeg har sett noen gang. Så det to ganger. For det var så gøy. Vi lo så vi datt av stolene…Dønn ærlig teater!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg