Minnenes tid er aldri forbi…

Her kommer en serie med gamle bilder, alle med en viss relasjon til min familie. I et samvær med andre familier i bygda. Jeg håper dette har en viss interesse, i alle fall lokalt på mitt hjemsted. For andre så kan det være moro med et “back to the future moment”. 

Jeg blir glad om noen fyller ut manglende informasjon, eller andre kommentarer. Jeg nummererer bildene for å gjøre diskusjoner lettere. 

Bilde nr 1. Her er et bilde fra Lønsdal Stasjon. Jeg husker ikke helt i hvilken sammenheng. Men Nordlandsbanen gikk ikke lenger enn hit da. Det er mine eldre søstre, mamma og pappa til høyre. Til venstre er Inga Næss med to av sine, Edna og Leif. Samt drosjeeier Andersen. Dette bildet er tatt av Einar Næss.

Bilde nr 2. Dette er det samme bilder, men nå tatt av min far, og en litt annen regi på gjengen 😀 

Bilde nr 3. Her er et bilde tatt i vår vakre fjellheim, men jeg er ikke sikker på hvor.  Her er i alle fall Hildur og Reidar Eriksen, samt  to av deres, Liv Reidun og Frank. Min yngre bror er kommet med midt i bildet. 

Bilde nr 4. Her er enda et bilde fra fjellheimen, med litt av familien Sletteng. Det er ikke meg, men min yngre bror til venstre. 

Bilde nr 5. Her er en flott gjeng. Jeg bare antar at det er tatt en St Hans aften på Osøyra. Et mye brukt sted ved Saltdalselva i sin tid, som ligger ovenfor Nexans sin fabrikk. I dag er jo begrepet Osøyra knyttet til området mellom flyplassen og fjorden. Kjenner du igjen personene her ? Kristensen og Johansen kan nevnes. 

Bilde nr 6. Her er det tvillingbarndåp på gang i vakre Saltdal Kirke. Her skal jeg også overlate til folket å diskutere navn, det gjør det jo så mye mer spennende, men jeg kan nevne etternavnet Marcussen (tror det er rett skrevet).

Bilde nr 7. Dette bildet er tatt på trappa på Rognan Barneskole, men jeg aner ikke i hvilken anledning. Min mamma er nummer tre fra høyre. Her må det være mange som finner noen de kjenner og kanskje har et forhold til. 

Bilde nr 8. Det siste bildet har minner i seg på flere måter. Ikke minst fra den tiden det var Fest på Lokalet. Ikke bare hvilke som helst fester, men Maskeradball. Jeg kan navnet på alle disse vakre damene. Men nå skal jeg la det være helt åpent for å diskutere.

10 kommentarer
    1. Jeg har jo ingen informasjon her..men liker veldig godt å se bilder fra “gamle dager”..begynner jo å bli gamledager da jeg var barn også.. 🙂 Bra kvalitet på disse bildene..og det så jo så trivelig ut før, men det var vel som nå både gleder og sorger..

      1. Tusen takk 🙂 Nei skjønner veldig godt at folket på bildene ikke er særlig interessant for andre enn de som kan kjenne noen igjen 🙂 Bildene ble ikke så verst, enda de er avfotografert med mobilen 😀

    2. Så utrulig koselig…liker følelsen jeg får av sånne gamle bilder..nesten litt…melankolsk på en god måte..hvis man kan si det???? Næææh..d blei rart sagt, men håper du skjønner hva jeg mener, hehe 🤗

    3. Flotte bilder. Jeg kjenner jo ingen. Men liker å se bilder fra gamle dager. Og det jeg stusser på. Var jo at moten den gang er som nå. Blomstrete kjoler og sleng i buksa. Vide bukser kommer og går hele tida. Og blomster blir aldri feil.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg