Når det glimter til…

Jeg har skrevet noen ganger om hvorfor jeg lagde meg en blogg.

Her er en kopi av hva jeg skrev for noen år siden:

“Intensjonen med min blogg, er å dele “tanker og ord”.

Enten som rim eller litt tekst satt sammen med bilder.

Og ikke minst å profilere kultur og næringsliv i bygda.”

Noen ønsker sikkert å klatre så høyt som mulig på Blogglista. 

Og det finnes sikkert en mengde motiver for å lage seg en blogg. 

Sikkert like mange som det finnes meninger om bloggere. 

Jeg har glede av min blogg.

Det gjør ikke vondt å være litt engasjert.

Og jeg liker å skrive.

Men jeg innrømmer jo at det er moro om det gleder andre også.

“Topplisten” til Blogg Norge er et barometer på det.

Mest for de som lever av dette.

Ære være de.

Men jeg innrømmer også, at det er moro å sprette litt opp på den lista.

En gang i blant.

Men jeg vet at jeg ramler fort nedover. 

Jeg trives best sammen med “oss hverdagsbloggere”. 

Men til dere som tar turen innom bloggen min av og til:

“Tusen hjertelig takk.

Jeg håper dere har litt glede av det. “

 

Vi blogger og skriver og deler med iver.
Bilder så vakre og mektige ord.
Vi er jo så nære i bloggblokkas sfære.
Der hvor vi bor i fra sør og til nord.

 

Jeg drømmer og stirrer, og kjenner det pirrer.
Tenk om jeg spratt opp en vakker dag.
Men skrotten er gammel, et avdanka skrammel.
Det er best å glemme et Toppliste jag!

Bilder og ord: Jan E Håkonsen/Dedicat

14 kommentarer
    1. Har alltid glede av å stikke innom bloggen din.. Interessange/morsomme innlegg ..alt etter som.. og masse fine og artig bilder og dikt… Som deg er jeg ikke VELDIG opptatt av topplista..men tar en titt på den syntes jo at det er hyggelig med dager da ekstra mange har vært innom.. Gratulerer med flott plassering i dag <3

      1. Tusen takk skal du ha.. og takk det samme 😀 Ha flotte dager på dine kanter 😀 Du er jo mer vant med høydene på lista enn jeg er.. men tror vi tenker ganske så likt <3 klem

    2. Du skriver bra, og jeg syns jeg ser navnet ditt rett som det er på topplista. Fine innlegg og fine historier og betraktninger. En fin side å komme på besøk <3 :). Riktig god søndag.

      1. Tusen takk skal du ha.. veldig hyggelig å høre 🙂 Har bare litt dårlig samvittighet for at jeg ikke rekker like ofte innom så mange andre blogger <3 ha en flott dag,, går mot mandag nå 😀

    3. Gratulerer – det må jeg si – tipp topp, tommelen opp! Moro å få litt anerkjennelse for det en gjør…..! Selv er jeg sånn rundt 70-80 som regel – det får være møe bra! Jeg blogger jo for å få ut bilder og fordi jeg liker å skrive…. sååå…. Bloggen din liker jeg jo så godt – flotte dikt og mye moro! Mye til ettertanke og endel historie innimellom. Kunne ikke vært bedre <3 klem

    4. Hipp hipp hurra. Gratulerer masse med flott plassering. Moro å komme på den plassen – for da får man bilde på lista også! Flinke flinke deg! Stå på…Stor klem herfra…

    5. Og du spratt opp!!
      Jeg la merke til det, skal du vite 🙂 Og det er så gøy!!!

      Når man har det gøy med det man gjør, er det en lek å holde på – og dette med å dele fra sitt hjerte av tanker, drømmer, ideer, bilder, turer og …… da er det bare å fortsette 😀
      Men om man bare jager toppen og blir sur og lei… da er det ikke morsomt lenger og da må mankanskje ta en pause 🙂

      Jeg håper jeg gleder mange lesere – og det ser jeg at du gjør !!

      klem

      1. Tar det med et smil uansett.. ikke skal man leve av dette, og svært få ambisjoner. 🙂 Men enkelte innlegg legger man jo en smule jobb i.. da er det morsomt å få litt respons 🙂 Takk for gode ord.. Klem 🙂

    6. Morsomt du er på topplista. Det er gøy å se at de jeg kjenner synes. Min blogg er ikke så aktiv, så da kommer man heller ikke til toppen akkurat. Men jeg har hatt min tid som toppblogger. Ja da, jeg var virkelig “stor” en gang for lenge siden, men da var også bloggverdenen helt annerledes enn i dag. Savner det som var, men det nytter ikke å tenke på det. Glad at andre får det til i dagenes bloggeri! Klemsiklem. 🙂

      1. Ja det er mye som forandres. Jeg visste ikke at du har vært en topp blogger. Men jeg tenker smått på de som er det… Du verden,, det må være krevende å stadig være på hugget for å holde stillingen.. DET altså,, orker jeg slett ikke 🙂 Klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg