Når drittværet herjer…. ta en kaffekopp :D

Når værgudene er rabiat, så ta deg en kaffekopp 😀 

Min trøtte og støle og slappe kropp.

Roper i vanvidd: “Må jeg stå opp”?

Sola henger såvidt over åsen.

Dyra sover jo ennå på båsen.

Da kjenner jeg duften av himmelske dråper.

Den som DA sover, er verre enn tåper!

Slik skal den være min elskede tår.

Svart som djevelens sorte får.

Så varm at tunga krølles i kjæften,

og JEG hopper rundt på strømpelæsten. 

Nå er kaffe så mangt og så mye. 

Stadig kommer det flere og nye. 

De rareste smaker, de svake og sterke.

Til og med formet som vakreste hjerte.  

Nyt din kaffe i  din elskede kopp.

Kjenn at den varmer i sjel og kropp.

Da blir du våken og klar for dagen.

Men alt med måte, forteller magen. 

Ha en vakker dag hvor du enn er i denne verden 🙂

10 kommentarer

Siste innlegg