Når elva slipper isen

Nå slipper elva isen, flak for flak kommer seilende ut i fjorden. Om ingen sladrer til mine barnebarn, så kan jeg fortelle at det var en yndet sport da jeg var gutt, å seile på isflak så langt ut som vi torde.

Det var før noen hadde vett til å fortelle at det kunne være farlig. 

I det hele tatt så var livet i fjæresteinene og på fjorden fasinerende.

I går var det nærmest springflo, så den naturlige dammen fyltes av ”ferskt” sjøvann. 

Der var isen på det nærmeste borte. Litt bevegelse i vannet har sikkert gjort sitt.

Det er vakkert, og håp om at det våres sakte men sikkert.

Får bare sola slippe til noen dager, så blir det bra 😀 Du herlige land, hvor vakker du er. 😀

3 kommentarer
    1. Vakker natur og flotte bilder 🙂 Ja nå blir vel snøen borte snart så vi kan gå tørrskodd ved vannkanten 🙂 Pappa vokste opp like ved elva..og da var det seiling både på isflak og tømmerstokker har jeg hørt.. jeg har vel ikke prøvd det, men likte godt å knekke isen inne ved land når det ble vår..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg