Når ikke jeg kan, hva min kjære far kunne…

…da er det greit å ha lokale aktører som kan…

Min kjære far kunne mye.

Pipebeslaget med tilhørende røykhatt har holdt stand i mange ti-år.

Men intet varer evig. 

Men som han sa, han fra “Setsås blikk – “Dette var forseggjort.” 

Men blid var han når det verste var gjort… 

,,og klenodiet var vel nede på terrassen. 

Og der stod den, naken og blottet for vær og vind.

Snakk om at det ble vær og vind… 

Den stakkars pipa ble svøpt i plast et par dager… 

Men så kom dagen…

Den stiger frem som en gammel venn.

Så glitrende vakker mot himmelen.

Måtte du vare i våre dage’.

Da skal vi aldri kjefte og klage!

Tusen takk til Setsås Blikk&Ventilasjon for godt utført arbeid. 

10 kommentarer
    1. Se der ja. Dette ble supert. Greit å kjøpe seg hjelp nå man må! Våre fedre kunne alt vet du..Sånn er det i dag…Vi kjøper oss litt hjelp til ting vi ikke mestrer. Ikke fali det nei…Resultatet ble topp og den den saken som ble heisa ned så solid ut!

      1. Ja det må vi bare. Jeg har lagt ned noen tusen timer på hus og sånt, men akkurat blikkenslager faget, er jeg rimelig blank på 😀 Jeg fikk satt inn nytt røykrør i pipa for en god del år siden.. og de hadde støpt fast det øverste røykrøret i topphatten som gubben hadde laget. Så det var rimelig tungt ja… 😀

    2. Ja det var godt arbeid – både på det som var og det som kom 😀

      Ja vinden skal man ikke kimse av…… den tar for seg om den bestemmer seg for det.

      God fredag kveld!! klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg