Når ikke korset kan krype, må jeg gjøre det…

Jeg må bare innrømme at jeg er litt sta&egen, i alle på noen ting. Siden varmepumpa ble oppfunnet, så har jeg proklamert både høyt og tydelig at noe sånt ikke skulle inn i vårt hus. Men det blir nok som med andre paroler: “Etter som årene går, så smuldrer intensitet i påstander,,,,” Så i går skjedde det. Madammen ordnet opp fra bestilling til installasjon! Men jeg har ikke heist flagget ennå!

Tok aldeles ikke sjansen på å bolte den fast i husveggen! Den kan jo fort bli alt for husvarm å begynne å bli innbilsk! DET skal vi ikke ha noe av!

Denne karen drev jo å kjørte ved for livet i høst! Henger på henger! Hvordan skal jeg NÅ klare å liste meg forbi den hersens pumpa, med nye vedlass, når den står der og gliser på hushjørnet?? – jeg bare spør! Men det er ikke det verste! Når jeg legger meg litt bakover på favorittsofaen min, hva ser jeg da ?!?!?!

Selvfølgelig Varmepumpa! Ikke nok med den “gjøken” som står uttafor huset og gliser, jaggu har den slått seg til ro på innsida også! Og rett over hodet på meg! Ikke nytter det å stirre den i senk heller! Jeg har prøvd…..!!!

Det er ikke bare jeg som fikk snudd opp ned på faste rutiner! Jaggu har de røsket ned høst/vinterpynten på veggen uttafor! Her vises ingen nåde i det hele tatt!

Meen… kanskje man venner seg til det! Men jeg sparer dyrebart på gullreplikken: “Hva var det jeg sa!!!”  Det KAN jo hende jeg får det slengt i meg før jeg aner! ,,,,,, for, det ser nå ikke så verst ut i det hjørnet der! Men det forteller du IKKE til noen at jeg har sagt!

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

#varmepumpe “mitsubishielectric #vedfyring #krypetilkorset #stabukk

11 kommentarer
    1. Nei du må ikke la den varmepumpa føle seg alt for velkommen..hehe.. Da vi bodde i huset ville mannen gjerne ha ..men ikke jeg så der ble det aldri noen pumpe.. Men det hender jeg kan snu meningene mine jeg også..tar bare litt tid som regel 😉 Tenker det blir deilig med varmepumpa jeg… Fin dag videre til deg , fruen og pumpa :))

    2. Har allerede slitt ut en varmepumpe, og ny kom i hus sporenstreks 😊 Det er en fabelaktig og lettvint varmekilde som vi sper på med litt ved kun for kosen ved å se flammene i ovnen 😉

    3. Har allerede slitt ut en varmepumpe, og ny kom i hus sporenstreks 😊 Det er en fabelaktig og lettvint varmekilde som vi sper på med litt ved kun for kosen ved å se flammene i ovnen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg