Når knivene slipes…

Nå kvin det i stål gjennom marg og bein.

Så kniver blir kvasse som stål. 

Da peiser jeg på og vil ikke bli sein.

Når gnista er tent blir det bål!

Det gjelder å smi mens jernet er hett!

Mens medvinden blås deg mot topp!

Du gamle gubbe, ta nå til vett!

Det er jaggu på tid’ å si stopp!

I dag skvatt jeg nemlig opp til en 48 plass på Topp 100 lista! Når #Kokkejaevel skvatt til himmels på en to tre, så må jeg ha verktøyet i orden! Og kniven er kokkens viktigste verktøy, har jeg skjønt! Nå er jeg jo bare 53.623  likes bak han 😀 Jeeeejjj….. 

Her skal det ikke strøes salt i noen sår. Æres den som æres bør! Jeg synes Topp 100 lista ser mye bedre ut når en mann har trengt seg inn i flokken “der oppe”. Men jeg må innrømme at jeg ikke er veldig oppdatert på hva som er fokus der, og ikke vil jeg nærme meg Kokkejaevel eller andre der oppe!

Men det finnes jo andre måter å tilnærme seg på! Og der skarpe kniver kommer til sin rett! Ikke minst om man setter litt krydder på tilværelsen også! Så bare følg med. Nå er knivene slipt og resten er i startgropa, nå er madammen og jeg snart i farta 😀 

Inntil det skjer, så får jeg ønske alle fedre i alle varianter en flott dag på alle måter.

GRATULERER MED DAGEN

#kokkejaevel #bloggtoppen #ironi #skarpekniver #farsdag

10 kommentarer

Siste innlegg