Når ord finner make – 2

Du kan se innlegget fra første dagen her – VÆR

Det er selvfølgelig Frodith som er på ferde – du finner hennes påfunn HER

Ja hvem har ikke støtt på sånne plakater.

Særlig på plasser der du omsider har blitt kjent.

Så skal de “rote” det til så du ikke finner frem. 

#Det er mykkje som kjæm fræm når snyen førsvinn#.

Den har du hørt?

Da tenker vi som regel på skitt og rot.

Men det kan jo være en ordentlig “rot”.

Dette må da være skikkelig “rot”, eller hva?

Her har jeg revet et gammelt blekkskur etter min far.

Tanken var å rydde.

Men så ble det “rot” først.

Det var jo ryddig før jeg “rota”.

Det blir sånn “høna&egget”, hva kommer først, liksom…..

Her blir det jaggu et dobbelt ære være!

“Rot i Rotet”, bokstavelig talt.

Men den der har ikke vært “Rota” til alt vondt!

Tvert i mot.

Hoggstabben jeg kan huske fra jeg var ung.

Da kan man vel si at den var en del av mine “Røtter”.

Her er det “Rot” så det holder.

Eller “Røtter”.

Som får ny og næringsrik jord.

Da blir det litt “Rot”.

Men det går over. 

Nei skulle du ha sett?

Her er det en liten plante som har slått “Rot”.

Til og med på en “Rot”.

Det må da være en stødig plass å være.

“Vokser på Rot” – rett og slett. 

 

Det var mitt rotete bidrag!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg