Når “Rognandagan” misbrukes som Salgs gimmick.

Rognandagan har etablert seg som en merkevare.

En merkevare som gir en positiv gjenklang langt utenfor kommunens grenser.

De aller fleste var nok forberedt på at de ikke ville bli arrangert i år.

I alle fall de av oss som har levd ganske så isolert fra pandemien var et faktum.

Så dukker denne annonseringen opp.

At det ikke er klarert med smittevernmyndighetene, er en ting. 

Jeg syns det verste er at man misbruker merkevaren “Rognandagan”.

I et salgsøyemed!

At det er Saltdal Handelsstand som står som “eier” av merkevaren, hjelper ikke.

Man burde ha sagt:

“Årets Rognan- og trebåtdager avlyses.

I stedet har butikkene utvidet åpningstider med gode tilbud, torsdag, fredag og lørdag.”

Jeg er sikker på at det ville blitt forstått og respektert.

Mye bedre enn årets klønete forsøk på et salgs gimmick. 

12 kommentarer

Siste innlegg