Når snoppen er bar, da er man noe til kar..

Alle bildene er tatt utenfor Saltstraumen Hotell. 

Men i herrens navn, hva i alle dager?

Hva har vel denne karen for plager?

Han løfter hender mot himmelens hvelv.

Jaggu meg har han visst alt på stell.

Jeg skal ikke si hva jeg tenker på.

Det kan jo hende han… lytter nå 😀 

Nei takke seg til denne tenksomme kar.

Han sprader ikke med snoppen bar.

Her er respekten fra topp og til tå.

Han mumler i vrede, og litt på skrå:

“Tenk å skjemme ut denne plassen,

Stå der og vifte med tisse tassen”. 

Men denne frekke og ublu krabat.

Hoverer med fryd og blir rabiat.

Han er jo elsket av alle turister. 

Det er jo som stoltheten nesten brister. 

Jeg titter på ugla, og rynker panna.

Kanskje litt dumt å bli sur og forbanna ? 😀 

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

 

#saltstraumenhotell #trestubbe #ugle #ironi

 

12 kommentarer
    1. Kult skrevet..hehe.. Rart ingen har kutta av ham “tisse tassen”..pleier ofte å være noen som bare MÅ ødelegge sånne ting.. men flott om han kan stå der til utstilling ..i fred 🙂 Leste flotte ord om bloggtreff også.. Jeg så det ann litt..men selv om det ikke er så langt fra meg er det i lengste laget..og om jeg da i tillegg skal være sosial blir det litt i overkant av hva som er bra for meg.. (pga ME ).. Men var veldig trivelig det bloggtreffet vi hadde i Oslo.. Tenker di koser seg i dag også jeg :)) God helg videre :))

      1. Ja det er rart at ikke vandaler får kløe i fingrene 🙂 Tusen takk. Ja jeg så jo at du vurderte en stund å dra på treffet. Litt synd at så mange ramlet fra, men jeg tror de får det artig uansett med den gjengen. 🙂 Tusen takk og riktig god helg til deg også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg