På Bingo så klart…

Sitter her med morgenkaffen, og snart klar for en ny Bingo på Saltdal Sykehjem. Dette innlegget er fra 2016, men er sikkert enda mer aktuelt på noen måter, som den gang. 

 

Bingo – du allmektige som jeg hatet det spillet. Men livet fører så mye nytt med seg, at begrepet “Du skal aldri si aldri” blir bare mer og mer sant.  


Dette er fra en torsdag formiddag. Da er en av to frivillige grupper i gang med bingo for beboerne på Saltdal Sykehjem. Når kommunen ikke hadde råd til dette aktivitets tiltaket så stiller heldigvis frivillege opp.

Men de ansatte hjelper til. Men at tiltaket er populært og skjerper tanker og sinn er det ikke noen tvil om. Her kommer de trillende fra godt over 100 år og nedover…

 


Og så er vi klar.. denne bingo motstanderen er faktisk litt spent, det er så herlig å se på alle som møter opp.


Og det er jo premier også. For en rader.. to rader.. tre rader.. fire rader og fullt brett 😀 Jaggu, nå har jeg lært det….


Jejjj, kanskje jeg vinner ,, (ti still,, spiller bare for moro skyld.. så det så….) …


Jeg er jo her for det sosiale.. og hjelpe til, så tenk 🙂



For det er jo det dette handler om. Og det gir mer av glede enn det tar av tid. Det er så mange fine øyeblikk å se.


Bare så synd jeg ikke kan ta bilder av alle de øyeblikkene. Jeg er jo så forsiktig for å ta bilder og legge ut som kan bli gjenkjent.


Men de har pynta til fasten lavens,, og jeg er jo rimelig klar over at min permanente tid her nærmer seg.. så .. satt og så litt på dette,,


Smiler,, nå kan jeg bingo.. så tenk,, da går det sikkert bra 😀  Men det er jo mange andre aktiviteter her.¨ så det går sikkert bra..


Og blir man for “tullerusk” når den tid kommer,, så er det masse fine minner fra tider som var. Og ikke minst fra båtbygging som var en kultur av de helt store her i bygda.



Da ønsker jeg alle unge og modne og godt voksne en herlig dag! Om man lever så kommer det flere innlegg i denne stilen 🙂

 

Alle bilder og tekst er bare mitt…

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg