På epleslang….

Det skjedde i fjor faktisk.

Våre to små epletrær ble rensket for frukt en stille natt.

I år fikk de stå i fred.

Og ser da ganske så lekre ut.

Men nå er jeg “allergisk” for sure smaker…..

Dette er min kjære sitt domene.

Antagelig må jeg beskjære litt til våren.

Ja, ikke madammen altså.

Men epletrærne…

Madammen vil jeg ha akkurat sånn som hun er.

Det blir neppe etablert noe sylte-/safteri her i  gården av denne avlinga.

Dette er jo mest for moro skyld.

Og moro er det – fra blomstring til høsting.

Ja jeg sa “to epletrær”..

Så da må jeg ha med et bilde av dette også.

Eplene trenger så visst ikke bli surere på meg enn høyst nødvendig.

Mens madammen høstet epler, stod jeg med rompa til værs.

Du verden som vi følte oss som bonde og gardskjærring. 

Potetopptakinga kan du lese om du trykker HER

Værgudene er fantastiske for tida.

Ha en herlig søndag der du bor. 

18 kommentarer
    1. Deilig med epler og poteter fra egen gård! Har to epletrær jeg. Elsker dem, de er bare 3 år! Og i år ble det jo noen epler. Deilig…Poteter har jeg ikke – det hadde min pappa og min bestefar alltid…Så egentlig ferdig med potet! Kos deg med dagen og nyt…her er det grått og med regn i lufta…God søndag…klem.

      1. Er vel et par år eldre våre… 🙂 Vi har jo ikke så mye poteter, mest bare for moro skyld. Nå er godværet over her ser det ut til…. Ha en flott mandag.. Klem 🙂

    2. Eplene ser jo fantastisk gode ut, men er de sure kan man jo lage eplekake og sukre litt ekstra sammen med kanel. Kjente jeg fikk vann i munnen bare av å tenke på det 😋 Hehe, det er nok best du beholder madammen som hun er, for hun er fin akkurat som hun er 😊

    3. He he. Det var nå bra at det var ikke kjerringa som skal beskjæres for hun er sikkert god å ha:)
      Vi har et epletre og det ga bare et eple i år. Og min mann og jeg delte i to:)
      Sur var den også. He he

    4. Nam, nam :p De eplene der så kjempegode ut 🙂 Husker foreldrene mine hadde epletre i hagen, og de fikk kjempegode epler.

      Ikke noe var som å gå ut i hagen for å plukke epler og grønnsaker fra åkerflekken og drivhuset foreldrene mine hadde 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    5. For en søndag hos dere 🙂

      Og litt epler er gøy – og kan jo bli gode eplekaker og eplepaier og desserter og kanskje noe sylte??

      Og poteter også! Morsomt med alt som kommer frem i egen hage!

      GOd mandag!

    6. Så koselig et innlegg. Epler og en madam du vil ha akkurat som hun er 🙂 <3. Enig at epletre er fint. Jeg har ett, det var lite blomster på det i år og kun det ene eplet som jeg tror forsvant. Kanskje jeg burde sjekke….

      1. I fjor fikk vi ingen epler… men det var for dårlig forsommer her… snøen lå jo nesten til i slutten av mai 😀 Men de trærne er jo bare for moro skyld 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg