På jakt etter midnattsola

Forrige natt så kjørte vi ut her hjemme for å se midnattsola. Men vi var for sent ute…. 

Ja ikke forsent i forhold til klokka, men i forhold til kalender. Alle fjellene våre er flotte på sin måte, men ikke for å gi midnattsola spillerom 😀

Men det er jo vakkert likevel, så jeg klager ikke 😀

Men nå er vi på tur til Lofoten om noen få dager, da håper vi at vi makter å fange inn midnattsola slik som vi har gjort før 😀 Forøvrig er sola på dagtid kanskje den vi setter mest pris på. 

24 kommentarer
    1. Jeg lengter selv etter sola på dagtid. Vi har fått den i korte glimt en gang i blant. I dag skal den visst være her hele dagen. Noe jeg skal nyte av hele mitt hjerte.
      Midnattsola fikk jeg se mye da jeg besøkte min tidligere svigerfamilie i Havøysund. Den er et syn, men veldig uvant å ha solen skinnende inn vinduet hele natten 🙂
      Det var et nydelig bilde det nederste, fra Lofoten tidligere. Håper dere får gjenta den opplevelsen 🙂 Men det er jo vakkert selv om man ikke ser sola direkte. Lyset er så fint synes jeg 🙂

      1. I år har det faktisk vært den mørkeste sommeren jeg kan huske. Men det har jo med været å gjøre. 🙂 Ellers har jeg aldri hatt problemer med lyse sommernetter 😀

    2. Helt nydelig! Å oppleve midtnattsola er magisk, og jeg håper vi snart kan ta en tur nordover og oppleve det. 🙂
      Forresten,så blir jeg i godt humør av toppbildet ditt hver gang jeg går inn på bloggen din. 😉 😀

      1. Det gjør den jo der vi bor også 🙂 Litt for mye fjell her.. men den er jo ikke lenge borte da. Ja altså, med unntak av dager vi verken ser den går ned eller kommer opp 😛

    3. Nydelig uansett. Jeg driver å sjekker fullmåner i juli i årene fremover. Har nemlig lyst å dra til Bodø i juli og se fullmånen den ene veien og midnattssol den andre… Mannen min (som er oppvokst i Bodø) tok meg med opp dit i -97. Da var vi så trøtte etter sein ankomst til Bodø at vi ikke orket å dra opp til turisthytten for å kunne se begge… Og det skulle vi gjort! Kos deg i Lofoten, har bare vært der en gang men det ga mersmak!

    4. Nydelige bilder og virkelig noe å jakte på! Mon tro om dere merker det på søvnbehov når det er på det lyseste. Kanskje man da trenger mindre søvn?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg