På med piggen……

Det går fort mot vinter og snø.

Sånn er det bare.

Bilen er klar med vintersko.

Du kan se et litt artig innlegg om det, hvis du klikker på linken under

https://dedicat.blogg.no/pa-fire-hjul-til-hotellet.html

Det var der vi fant dette….

Heldigvis så slapp jeg å fikse vinterdekk med en sånn pakke.

Men nå kan man jo ikke bare bevege seg rundt på fire hjul. 

Da kan det være greit med “sjølpigging”.

Når muligheten finnes.

Det gikk ganske greit å skru inn piggene.

Det er fullt mulig å skru de ut igjen.

Nå skal det sies at vi ikke har testet “fotfestet”.

Men håper det holder .

Vi vet jo av erfaring at brodder alt for ofte blir avglemt….

Nå er det i alle fall gjort.

Da slipper vi å se oss tilbake å angre på at vi ikke gjorde det.

Lykke til på dine pigger.

Bilder og tekst: Jan E Håkonsen/Dedicat

8 kommentarer
    1. Pigger må til…. har vært glatt her en morra som jeg gikk tur… det var ekkelt…. men – jeg har brodder liggende klar – så de smetter på straks jeg må! Hadde ikke vært festlig å brekke noe nå rett før jul og årsoppgjør! Bilen har hatt vintersko en måneds tid, men den har ikke pigg…..! Kos dere med resten av søndagen <3

    2. Så smart da. Det der kunne vel jeg gjort også, for jeg går jo aldri inne med uteskoa uansett. Jeg har sånn plastgreier da, og det fungerer de også. Lykke til når glatta kommer!

    3. Sånn “Pigging” har jeg ikke sett før. Jeg har to sett med “pigger” som jeg kan feste på skoene, og det er trælete og få dem av og på. Men…er det såpeglatt så må man bare. Du bør vel “ta av dej skorna” på trammen når du har vært ute med de der! 😉

      1. Har jo ikke fått testa de ut ennå. Men virker veldig bra. Greit å gjøre det på et skopar for ute gåing. Men det skal være mulig å skru ut piggene også. 🙂 Syns sjøl det blir alt for trælete med sånne brodder man ska ta av og på…

      1. Veldig smart faktisk. Trenger jo ikke å pigge de nyeste skoa liksom. Kom litt snø denne uka, men ikke veldig mye. Og nå skal det slå om til regn igjen……….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg