På tur – Uten et skritt

Selv om man får beskjed om å pent holde seg i bilen og ikke løfte på noe som helst, så tok jeg sjansen på å løfte på telefonen. Men jeg har innrømmet min ”brøde”, og kan trygt legge ut bilder fra turen i dag. Og det blir fra turen uten et skritt, ja og til og med uten skritt teller 😀 

Først en forklaring på ”bil”. Veiene er ikke akkurat fristende, og særlig siden handlelista var lang.

Vi fikk flott assistanse fra Vamek AS i går til å skrape innkjørselen. Jaggu begynner Moder Jord å komme tilsyne i dungen.

Til og med ei ukjent katt gjorde seg til og smatt inn i bilen og ville bli med oss. Hvit som snø, var hun,,, eller kanskje en han? 

Første stopp uten for Senter Slip1 og på Apoteket.  På bygget til venstre, Dragefossen AS (klikk på navnet og se) står et eminent webcamera som viser litt av området der,  (klikk på firmanavnet i blått ovenfor). Kameraet peker rett mot Slipen Scene, hvor UKM i Nordland arrangeres i helga. Jeg skrev et innlegg om fjorårets UKM, det kan du lese ved å klikke HER.

Her kommer det Påskeblomster leveranser til Blomsterhuset AS. Det er til salgs, så er du interessert i å drive blomsterbutikk i vår vakre bygd, så er det bare å slå til.

Jeg måtte bare se meg i speilet. Det er trist det skal være slik som dette. Det er ikke til å unngå at man får vondt i seg når man går forbi der både titt og ofte.

Før vi kjører til neste butikk, så tar vi en liten titt på den lovende himmelen. I fall i forhold til alt som har lavet ned derfra de siste dager.

Det er ikke langt mellom butikkene. Herfra ser vi rett mot Rådhuset, til høyre. Rett frem, er hvor vi kom i fra, og litt til venste er resten av sentrum og veien ned til havna. Jeg skulle vært på møte på Rådhuset i Eldrerådet, i stedet for å sitte i bilen utenfor, som en annen slabbedask. Så jeg håper ingen så meg sitte i bilen 😀 😀 😀

Her er jo en annen utsikt i speilet, om enn ikke like trist – så er det jo ikke ofte man får hyggelige ting i postkassa.

I samme øyeblikk kom min kjære ut med handleposene, så da var det bare å svinge ut til høyre og komme seg hjem.

Ikke farlig å være “på tur uten skritt” når man har en vakker håndlanger med seg. Tusen hjertelig takk min kjære. <3 

 

Innlegget er fullstendig blottet for sponsing. 

 

#rognan #saltdal #dragefossen #blomsterhuset #slipen #nordland #visitnordland #utpåtur

7 kommentarer
      1. Ja, det er jo ikke helt vanlig at jeg sitter i bilen og venter 😛 Men sånn er det akkurat nå. Vår blir det, før eller senere 🙂 Takk for titten 🙂

    1. Ja, du får sagt det du. Ikke et skritt ble det på deg, men fruen fikk sikkert fin trim. Flink hun! Jo da, du var jo en stødig sjåfør da tenker jeg, pluss en kreativ bloggfotograf!!! Herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg