Påskeblikket…

Det nærmer seg påske. Vi fikk litt av følelsen i går, når vi kjørte en tur til Bodø i et nødvendig ærende. Du kan få med deg noen tanker mot vår og påske også, bare å klikke HER

Helgetrafikken var merkbar. Folk hadde sikkert vært i helga med proviant og klargjort hytter og campingvogner.

Fjellet ser fristende og lovende ut. Det gjør jo Skjerstadfjorden også. Sidesporet på Nordlandsbanen, som går til Bodø i fjæresteinene, er kanskje ikke like vakkert.

Jeg har jobbet i kolonialbransjen for 100 år sida, og det gjør faktisk godt å se søndagsstengte kjøpesentra, En tom parkeringsplass er, om ikke vakker, så er den i alle fall fredelig.

Men det var ikke like fredelig utenfor Bunnpris. Maken til trafikk for å handle på en søndag, er det lenge siden jeg har sett.

Det blir vel bedre når alle har fått handlet “til siste mulighet”, da roer det seg nok. Men man kan jo spørre seg, om det er nødvendig med søndagsåpent? Jeg bare spør….

 

10 kommentarer
    1. Folk handler og handler…blir nesten uvel jeg.. Får lissom aldri nok. Har for god råd… Det ser man jo i dette bruk og kast livet vi lever… Kule briller.

    2. Ja…jeg bor et sted det ikke er søndagsåpent i nærheten..fungerer helt fint…men så er jeg flink med å handle to ganger i uken…elsker ikke akkurat å handle..så greit å gjøre det minst mulig….Flotte bilder og håper du får en fin påske!

    3. Godt med vårsola! 🙂

      Nei, søndagsåpne butikker trengs ikke. Det hender jeg er innom, men dag mangler jeg noe helt prekært. Og hadde overlevd uten likevel. 😉

    4. Jeg er heller ikke fan av søndagsåpne butikker, men er glad det er så lang åpningstid…
      Ser det er bare noen snøfiller igjen…håper dere får godt påskevær…

      1. Tusen takk 🙂 Flott vær nå, men kaldt. Bare såvidt at sola klarer å få skyggetemperaturen over 2 grader + 🙂 Håper hele landet får vakkert vær i påska 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg