Påskekrim – Den bortførte Kvikk Lunsj

“Hele Norges Tursjokolade”, sier reklamen!

Det er nok mye sant i det.

God er den også! 

Det blir ikke så lange turene på oss i denne tida.

Skinner sola, så gjør det godt å bare stikke utfor døra.

Nyte freden og stillheten som råder. 

Deilig og sette seg ned i solveggen med en kaffekopp!

Og en Kvikk Lunsj selvfølgelig!

Kjenne at sola virkelig prøver å gjøre en innsats!

Men det hender naturen har andre krav.

Da er det greit å vær nært hjemmet!

Men i alle dager!!

Jeg var borte bare noen minutter!

Hvor ble det av Kvikk Lunsjen min?!?

Borte vekk!

Aha, spor i snøen!

De var ikke der i sted, det er jeg helt sikker på!

Nå føler jeg meg som en skikkelig detektiv!

DER! – Er det du som er synderen! – frem med labbene!

Hmm.. nei, det ligner slett ikke på sporene…

De her må i hvert fall være uskyldige!

Stakkars små fargeklatter!

Så fine….. Nei jeg må bare lete videre….

HEI DU,,,,, hvor har du vært?

Herrefred, ikke et fornuftig svar å få.

Men det kan ikke være de klumpete føttene som har laget sporene i snøen.

Ojj,,, her har det tydeligvis vært full aktivitet!

Det er ikke bare snakk om èn altså…

Nå kribler det!

Nå føler at jeg at det nærmer meg en løsning…

Så, så, slapp av du.

Det kunne vært deg, etter sporene.

Men du ser helt vettskremt ut.

Og helt alene også…. 

JAAaaa, der er den!

Papiret i alle fall!

Jeg holdt jaggu på å tråkke på det.

Snakk om Detektiv uten briller og gangsyn!

Men tyvgodset er vekk!

Helt bortevekk!

Men hva hører jeg……

DER er de!

Skurkene!

Like før jeg satte i et brøl….

Men jeg er jo glad i sjura!

Det er jo koselig når de sitter i syrina og pludrer med meg!

Jaggu ser de LITT uskyldig ut.

Ja ja, jeg får ta litt av skylda, som la fra meg fristelsen på den måten.

Dessuten skal man dele litt på godene.

Ikke minst i disse Korona tider! 

 

For ordens skyld, tyveriet og sporene i snøen er ekte!

Det skjedde en påske for noen år siden!

En smule redigert og dramatisert nå.

Fortsatt God Påske.

12 kommentarer

Siste innlegg