Poteter og nabokrangel…

Det trenger ikke være så mye av alt.

Men litt kan være greit, og også ha sin sjarm.

Nå har ikke jeg blogget på mange dager.

Akkurat det skader neppe.

Plen er ikke akkurat så artig å ha for mye av.

Så vi spar opp litt hvert år, og lager potetåker.

Men det må ikke bli for mye potetåker heller.

Et skikkelig dilemma.

Vi har ikke så mange trær heller.

De største har blitt til stubber med tønner på.

Men det kan det fort bli for mange av også.

Nå teller vi enda på fingrene om Lønna vår.

Om den skal overleve dette året.

Det kan du lese om HER

Men plutselig hørte jeg et svare leven…..

Det satte i gang en skikkelig nabo krangel.

Bare klikk i bildet over så får du  overvære herligheta.

Jeg ble tatt på senga, eller “i åker’n”, er vel mer korrekt.

Så filminga er så som så.

Men man skal vel ikke overdrive filminga av Nabo feider heller…. 

Intet varer evig.

I alle fall ikke tiden.

Den får man liksom aldri nok av.

Men potetene kom i jorda. Ikke helt alene da.

Det skal man slett ikke være for mye.

Selv om mange har vært det i denne Korona tida. 

Det er noe dritt.

Det er faktisk selskapet poteten også fikk.

Skikkelig dritt.

Nå skal det sies at sette potetene og dritten har vi fått på samme plassen.

Ikke akkurat hos naboer, men hos gode venner.

Joda, gode venner kan man faktisk få dritt av.

“Drittgode” minner fra mange år med sauer. 

Nå glemte jeg å ta bildet av “Møkker kjelleren”.

Jeg ble sikkert så fascinert av all dritten der!

Men man skal ikke overdrive den heller.

Det er kraftig kost.

Men det ble noen poteter igjen.

De skal jeg sette i store i store “plast-krukker”.

Sånne som jeg brukte i drivhuset.

Det er bortevekk nå.

Men det er en helt annen dritt. 

Ha en flott helg. 

9 kommentarer

Siste innlegg