Riksvei 50

I dag er det E6 som forbinder nord og sør i dette langstrakte landet vårt. I mine unge dager het veien Riksvei 50. Bildet over viser en strekning av denne, som verken ligner en Riksvei, og langt mindre en Europavei. Jeg blogget for noen år siden om en annen strekning ikke langt unna. Men det er et av mine første innlegg på bloggen.  Det kan du lese ved å klikke HER 

Nå er det en sjarmerende gangstil i det vakre området, Øyra, som jeg har blogget om mange ganger. I det gamle innlegget fra 2015, nevner jeg  Oluf Rallkattli, eller Artur Arntzen, som han het. 

Her kan du høre hans fortelling om gode, gamle Riksvei 50. Nå går E6 et stykke utenom sentrum, men det er mulig å kjøre av på nord eller sørsida. og gjennom sentrum og ut på andre sida. Det er ikke lange biten.

 

Vi er ikke lei oss for det, det gjør jo områder som dette betydelig mer attraktivt.

 

Ha en nydelig kveld og kommende uke. 

8 kommentarer

Siste innlegg