Rock i Bingen

Jeg har skrevet noen innlegg om kulturmiljøet i bygda vår. Det er ikke tvil om at det ligger på et høyt nivå, uten at jeg har gjort noen sammenligninger. Sang og musikklivet blomstrer, og det er snart tid for en rekke arrangement

Men det er et bygg jeg ikke har vært innom i det hele tatt, selv om jeg har sett denne “bunkersen” på avstand. Jeg vet jo at den dukket opp som en erstatning for den gamle Ekmann Smia. Det skjedde for rundt 8 år siden, og det kan du lese om du klikker  HER

Her er to av våre gutter, det vil si at han med skjegg er vår yngste sønn, og han til venstre er hans eldste sønn, og vårt andre barnebarn. Sønnen vår har vært i Rockemiljøet i bygda i mange år, men i hovedsak i den gamle Ekmann smia.

Her er et klipp fra bandet Gangrene, som ligger på Youtube

Det var ikke folksomt når jeg fikk komme innom dørene her, men her er Kevin, som øver sammen med mitt nest eldste barnebarn. 

Min yngste sønn har gitar som sitt instrument, noe jeg aldri har forsøkt meg på, dessverre. Mens barnebarnet har falt for slagverk. Jeg drømte om å få spille slagverk når jeg ble med i Skolemusikken i sin tid, men det endte opp med kornett. Men den tiden er over.

Men eldste sønnen trakterer slagverk så det bare står etter, om ikke på full tid, så er han med i et ganske aktivt band, Motorhavari. Bare klikk over så får du en smakebit. Nå har jeg ikke spurt om å legge dette ut, men satser på at det går bra 😀 Du finner de på Facebook også, klikk HER 

De to siste årene så har UKM Fylkesmønstringa blitt arrangert her på Rognan. Det burde være et bevis på at det er tillit til kvaliteten på de arrangementene. Her er mange knagger kulturinteressen kan henges på. Jeg kunne dratt inn idretten også, men det får bli en annen gang.

Nå er det like før det braker løs med Årets Blåfrost også. Her rigges det til med digert telt utenfor Slipen Scene.

Men før det, så er det Harald Bakkes Minnefonds konsert i Saltdal Kirke. Her mønstrer Korbevegelsen, Hornorkester, Trekkspillklubb og Kulturskola. Selvsagt deltar en av Bygdas Kulturprofiler, Bjørn Andor Drage. Her er det bare å velge for enhver smak.

Men det er kanskje her mye begynner…. I en bunkers i snøskavlene utenfor et slitent Samfunnshus……..

 

6 kommentarer
    1. De har noe slikt i Trondheim også, og der troppet politiet opp, for de trodde det var fyllefest. Viste seg at det var et band som øvde 🙂 Den ene politidamen var sporty at hun sang en sang sammen bandet som øvde. Det klippet har blitt lagt ut på YouTube 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Bra innlegg – slår et slag for musikkmiljøet! Må jo være kjempegøy å være med i band! Spennende med festival og UKM – er nok mange utøvere som gleder seg nå! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg