Rundtur i nærområdet fredag 3 april

Det nærmer seg påske.

Antagelig en svært uvanlig påske for mange.

I dag tok dristet jeg meg ut i et lite ærend.

Da ble det en liten fotorunde i nærområdet.

Storfloget og Fiskvågvannet sett fra Bakken.

Rognan sentrum i bakgrunnen til høyre. 

Legg merke til gjerdet i forkant og snømengda. 

Sola gjør iherdige forsøk på å komme til makta.

Men det sprudler ikke akkurat i vårfølelsene riktig ennå.

Jeg er ikke riktig sikker på at drivhuset til ho Torild på Bakken stortrives heller. 

Det meldes om stor skogbrannfare på TV.

Jeg tenker det er relativt trygt å fyre i gang både bål og grill på disse trakter.

Men nå har jeg jo hørt om Isbrann, men det er jo noe helt annet.

Det kan jeg faktisk ikke huske å ha hørt om på værmeldinga.

Han Robert, bygdas eminente reporter, la ut film om denne båtens ankomst til Rognan Industrikai i går kveld.

Da måtte jeg selvsagt ta en tur nedom for å kikke litt. 

Det er jo herlig og betryggende å registrere at det er liv og røre i næringslivet i bygda.

Om noen stusser på sikkerhet i forbindelse med sånne skipsanløp i disse koronatider, så kan jeg tillate meg å berolige alle.

Legg merke til stengt port og skilt på gjerdet og ikke minst på bilen i forkant.

Her følges internasjonale ISPS regler, som sikkert er skjerpet på grunn av smittefare. 

Du kan sjekke hva ISPS betyr i praksis, om du klikker HER.

Om du klikker i bildet/pila ovenfor, så får du se en liten filmsnutt fra området. 

Tusen takk for at du tok deg tid til å stikke innom.

Ha en riktig flott Palme helg alle sammen. 

 

14 kommentarer

Siste innlegg