Salting eller ikke salting…..

Heldigvis så saltes ikke veiene rundt her i veldig stor grad, men vi skal ikke kjøre langt unna før det skjer. Det protesteres og krangles om salt eller ikke salt. Men nytter det?

Vi må vel bare ta våre egne forhåndsregler. Så en ”rufsete” dag så kjører jeg hit.

Det dukket opp en notis på facebook, så jeg måtte sjekke det ut. Jeg har ikke veldig mye greie på dette, men leverte inn bilen en morgen i åttetida og fikk den tilbake på kvelden. 

Det kom til og med bilder på mail. Sånne før og etter bilder.

Bildene kommer litt hulter til bulter..

Men gir kanskje et inntrykk av hvordan det var og ble.

Nå har jeg i alle fall tatt en liten forhåndsregel. Den skal visstnok være miljøvennlig også. Er saltinga det?

 

#veisalting #rust #antirust #understellsbehandling #saltdaldekkogbilservice #corrolan

11 kommentarer
    1. Hmmm…. blir jo trygt å kjøre, men bilene ruster jo bort…. så hva er best egentlig? Her saltes jo alle mulige veier snart…… så jeg må nok passe på den nye bilen min! Smart å gjøre det du har gjort nå! 🙂 klem

    2. Ja salting eller ikke………………. men av og til er det greit synes jeg………….. for jeg er livredd isete veier med bil :-/ Men at salting ruster opp bilene……. ja……… ingen tvil om det 🙂

      Ønsker deg en fin fin dag!

      🙂

    3. Måtte inn en gang til 😀

      Du er på topplista igjen du også – og jeg tok et ekstra klikk på deg jeg da 😀 Kjekt å sjå navnet ditt der!!!!

      klem

    4. Mann min er ikke noe glad i saltinga, men er jo greit når det er veldig glatt. 🙂 Så når vi har vært på tur, og har kjørt på salta veier, da bærer det sporenstreks i vei for å vaske bil. Også understellsbehandling osv.osv. 😉

    5. Her saltes det veldig mye. Og jeg må innrømme at jeg er glad for det. De få gangene jeg skal ha bilen ut av garasjen vel og merke. Men ja, det er leit at saltet ødelegger bilen. Men jeg er redd at bilen kunne blitt enda mer ødelagt hvis ikke veiene her var saltet. Bare så det er sagt. Man må jo se det fra flere vinkler 🙂 Saltet gjør at veien er bar, og at både mennesker og andre som ferdes på veiene er relativt trygge. 100% trygg er man jo aldri uansett.
      Jeg er ikke så ofte ute og kjører. Men bilen MÅ jeg ha de gangene jeg skal på noe. Enten jeg skal handle eller til lege eller andre ting. Men igjen, det er ikke akkurat hver dag.
      Den lille veistubben utenfor mitt gårdsrom ble sandstrødd da veiarbeid skulle ta til for noen måneder siden. Noe som medfører at gangen min også er full av sand omtrent hele tiden. Noe mer irriterende og arbeidskrevende kan jeg nesten ikke tenke meg.
      Jeg foretrekker saltet ja. Men om det er sunt for naturen og bilen, det er jo en helt annen sak 🙂
      Bilen din er nå klar for salt og hva det nå skulle være. Så det er jo bra. Bedre å være føre var, enn etter snar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg