Sanne eventyr i nord, denne gangen Sommerblå…

Jeg har skrevet mye om Slipen Scene og Blåfrost, og i mange varianter av innlegg. Du kan lese en av mine hyllester i rime form om du klikker HER. En dag jeg tar meg tid, skal jeg skrive om det diktet. Det ble skrevet på sparket den gang jeg lagde det innlegget. Men den 6. juni ble Slipen Scene stengt av våre kommunale myndigheter. En sorgens dag, så skal jeg ikke si mer om den saken, enn jeg allerede har gjort.

 

Men vi får håpe at det lysner over Slipen Scene atter en gang, og om ikke lenge…..

Men hva gjør “Blåfrostfolket” i den situasjonen? Joda, de peiser på med en uforståelig og imponerende energi! Ideen om en Barnefestival i Juni SKAL realiseres.

Og det gjør den, på denne dag – SOMMERBLÅ – er i gang i skrivende stund!

Jeg tok meg en tur ned på Øyra her om dagen, da riggingen av området var i full gang! Klikk på videoen ovenfor, så får du et inntrykk!

 

Man kan bli satt ut av mindre, her var det aktivitet på gang over alt. Du får bare forestille deg hvordan det er i dag, da området er fullt av unger som fryder seg over alt de får lov å være med på. Og været…. så klart, det slår til med årets først skikkelige smak av sommer!

Her har du en oversikt over området, med angivelse over hva som foregår. Sammen med videoen over, får du et ganske bra inntrykk! Klikk deg gjerne inn på Facebookgruppa til Sommerblå – HER

Da jeg var på Øyra og tok bilder, var det tomt under teltene, like tomt som inne på Slipen Scene. La oss håpe at barnas hyl&latter av pur glede under Sommerblå paraplyen, denne helga, gir gjenklang i alle kreative beslutningsorganer!

Vi trenger Blåfrosten, vi trenger Sommerblå!

Det unike som er skapt må få leve og utvikles videre.

Alt annet vil være en katastrofe!

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

 

6 kommentarer
    1. Så dumt da med Slipen Scene…der har jeg nesten vært har jeg følt, sammen med din tekst og bilder.
      Så masse kultur og så mange opplevelser! Nei, dette var tråkig!
      Håper og tror at et under skjer!
      Klem oppover…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg