Sniker og snoker i kriker og kroker…

Det bloggeblikket!

Jeg har nevnt det før, og andre har nevnt det.

Det er faktisk en slags parasitt som henger seg fast som en klegg.

Uansett hvor man går, så sveiper blikket omgivelsene på jakt etter finurlige motiver!

Heldigvis så tar jeg ikke bilder av mennesker, uten at de har gitt sin tillatelse.

Det kunne nok skapt noen situasjoner om jeg hadde “saumfart” folk med blikket, på samme måte.

Her er noen bilder og ord fra et par dager på Nordlandssykehuset fra fredag til lørdag, nå nettopp. 

Han sniker og snoker i kriker og kroker.

Helt fascinert uten mening og mål.

Han titter og leter, meter for meter.

Hva finner han nå, denne gubben så snål. 

Her finner han kroken, den evige snoken.

Jaggu meg er den blitt vinklet på skrå.

Hvem er den fjotten, som satt her med skrotten.

I skamkroker skal man jo skjemmes og stå! 

Hva er det han finner, går den på skinner?

Eller på strøm som miljøaktivister? 

Nå var jeg slem, og må skjemmes igen.

Det er ikke enkelt når erten den frister!

Men hva i all verden, hvor tok han ferden?

Han som forlot sine spraglete klær.

De ligger i karmen, men tvilsom er sjarmen:

“Naken der ute i iskalde vær”. 

Men uansett hva man leter og finner.

Hjertevarmen er den som vinner.

Her er det den som er viktigst av alt.

Når den er synlig og varmer og skinner:

“Er alt bagateller, jeg nå har fortalt”. 

 

#nordlandssykehuset #nordlandfylke #bagateller #bloggeblikket #snoken

14 kommentarer

Siste innlegg