Sopp i lystig lek….

Sopp er noe merkelige greier.

Plutselig er de bare der.

Jeg er slett ikke noen sopp sanker.

Men veldig fascinert.

Det kan du lese HER og HER

En merkelig raring av en krabat.

Plutselig spretter den frem.

Den kan bære på gift uten varselplakat.

Men også så kjær som din venn.  

Her er det to.

Forelsket montro ?

De klenger og kliner jo begge to.

En seng full av mose.

Ja DER kan de kose.

Da kan ikke jeg stå å se på og glo!

Men herrefre’!

Her er det tre!

Hva er det som skal hende og skje?

Ja ikke vet jeg.

Så jeg spør bare deg…

Kanskje du vet det bedre enn meg.

Nei gir jeg opp.

Det vrimler av sopp.

I klynger de klenger.

På mark og i enger.

Kanskje helt opp på den høysete topp. 

Nå får det være nok Sopp for en stund.

Like ved der jeg tok bilder av sopp, fant jeg denne. 

Jeg fikk da innspill på at den heter Kjempe Springfrø.

Og faktisk er svartelistet.

Du kan lese mer HER.

 

Ha en vakker mandag. 

10 kommentarer

Siste innlegg