Tanker som kommer….

“Kirken den er et gammelt hus, står om enn tårnene faller.”

Sånn lyder sangen.

Det henger igjen strofer fra mange salmer og sanger.

Fra tidenes morgen, og innbitt pugging av ord og uttrykk man ikke helt forstod.

Men vi hadde respekt for både liv og død – og for naturen.

Det er litt puslete ennå.

På kirkegården altså.

De stakkars små Stemora anstrenger seg skikkelig.

Mellom visnet løv og halvfrossen jord.

Tanken er god.

Og det skal bli bedre.

Det kan gå rette veien, selv i oppoverbakker.

I går ble vi nesten beruset.

Sola varmet og temperaturen var og snuste på 20-tallet.

Men så syntes gråskodda at det var nok.

Sånn er det. Vi blir kjapt tatt ned på jorda igjen.

Som langgrunner åpenbares ved fjære sjø.

Her har elva bygd opp sandkorn og steiner gjennom masser av år.

Nesten som minner gjennom lange liv.

Som vaskes glatte og vakrere for hvert år.

Vi blir små i den store sammenhengen.

Enten man er til fots eller i bil.

Nå er bilen god å ha, når føttene ikke er som de en gang var.

Men hvor lenge kan man glede seg over den.

“Svinebeistet av en dieselbil – som ødelegger naturen.”

Nå skal jeg ikke si mer om den saken.

Jeg har lyst til å være i godt humør.

Selv om gråskodda henger i fjellene.

Men som sagt, det går fremover også i oppoverbakker.

Både på føtter og hjul.

Nemlig.

GOD HELG.

 

 

 

15 kommentarer
    1. Synes du har gode refleksjoner og ikke minst tar gode bilder! Vet du, jeg er glad for at vi har dieselbil som frakter oss dit vi vil. Jeg så Sløseriet på NRK hvor EL bilen havnet, og hva det kostet for å fikse noe. Så lenge man bor som man bor blir det dieselbil. Kan ikke ta buss for å handle, og vente i flere timer på neste buss. Nyt dagen.

      1. Høres ut som vi er veldig enig. Det er ikke bare bare å farte rundt og være avhengig av offentlig transport. Ha en flott fredag på dine kanter. 🙂

    2. Fine bilder og fine tanker! Og dieselbil får vi få lov å ha (eller bensin som jeg har da)………..! Og – det er i motbakke det går oppover, ja……! Klem <3

      1. Tusen takk skal du ha. Ja enn så lenge får vi det.. så får fremtiden vise hva som skjer. 🙂 Håper du har en flott fredag frem mot langhelg <3 klem

    3. Mange flotte bilder og gode tanker her…..Deilig å være på tur, med bil eller til fots. Koselig å komme seg ut! God kveld og fin fredag og sånn…klem.

    4. Likte det du sa til slutt
      “Nå skal jeg ikke si mer om den saken. Jeg har lyst til å være i godt humør.”
      Lurt å velge seg en fin dag. Nyt våren! 🙂

      1. Smiler, ja jeg orker egentlig ikke engasjere meg negativt. Sånn er det bare. Men av og til så skjer jo det. 🙂 Kos deg i langhelga der i sør 🙂

    5. Seg elsker gamle kirker, har alltid gjort det <3 Her skinner sola nå men det har vært grått. Det er så deilig og når det regner er jeg glad for at jeg slipper å vanne alt ute 😀 Håper dagen din blir god, vakre betraktninger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg