To blogg or not to blogg…

Nå er det neppe et av de store spørsmålene i denne merkelige og uforståelige verden vi lever i – “å blogge eller ikke…”. Det er vel heller ikke på denne plattformen de mest seriøse spørsmålene debatteres. Neida, i all min tid som blogger, faktisk siden 2015 – så har det blant mine bloggvenner vært fraværende håp og ønsker om å bli rik og berømt. For de aller fleste er det snakk om en artig og givende hobby, rett og slett. Så har jeg lyst til å påstå, at seriøsiteten på mye her inne, står seg godt sammenlignet med svært mye som serveres på andre plattformer. 

Jeg har jo vært på vei ut mange ganger. Men så er det liksom å skilles fra noe som har vært nært og kjært. Skrivekløa har jo alltid vært der, og vil forhåpentligvis være der – så lenge som jeg kjenner meg selv igjen i speilet hver morgen. Samtidig så har galskapen fått lov til å utfolde seg! Ikke minst takket være kreative bloggvenner som lurer gamle gubber ut på glattisen, eller for å være mer nøyaktig – i sprutregn og det som verre er! Jeg har brukt en del tid på å samle gamle innlegg, og da dukker det opp minner om galskap som du kan se i en av de mange utfordringer bloggeren Frodith har fristet med. Bare se et eksempel – trykk HER.

Uansett om jeg blir mer eller mindre aktiv på bloggen, så har den i alle fall gitt meg mange gleder og inspirasjon. Svært mange av mine “Lyriske Sprell” har hatt sin fødsel her inne. Såpass mange at jeg fryktet at de ville dø og forkomme, hvis jeg ikke hentet de frem i lyset og tok litt vare på de.  Det har jeg gjort, som jeg skrev i et innlegg for noen dager siden, som du kan lese HER. 

Som jeg skrev i det innlegget, så ønsker Lyrikkforlaget  å gi ut bok med mye av det som har blitt unnfanget på bloggen min. Det blir min andre bok, men den store forskjellen er at det denne gangen er et forlag som står som utgiver, og ikke jeg som privatperson. Min eneste forpliktelse er å finne minimum 125 barmhjertige, men også interesserte personer som forplikter seg på å kjøpe boka. Forlaget setter nå i gang prosessen med bearbeidelsen, og har allerede satt en utsalgspris på kr 379,-. Forlaget vil sende ut faktura sammen med boka til de som ønsker å bestille den. Jeg formidler kun navn og adresse til forlaget. 

Ta gjerne kontakt på Messenger, SMS eller mail, OM du er interessert.  

Kontaktinfo: 91796498 eller [email protected]

Kanskje vi også blir enig om et svært billig eksemplar av min først bok også.

Den kan jeg levere umiddelbart om ønskelig.

Uansett så venter jeg nå i spenning på deg og din melding.

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

17 kommentarer
    1. Jeg har jo allerede bestilt av deg, og den andre har jeg 😀 Så jeg er bare innom for å ønske deg en fin dag, og håper du blir her både lenge og vel, og litt MER enn nå for tida 😀 Den ene linken din, der det står HER etter Frodith-linken, gir en rar “melding” når man trykker på den. Man kommer bare til et sted hvor det står at “beklager-du har ikke lov å redigere her” 😀 Altså en link til ikke noe sted VI bør bry nesen vår. Hvis du går inn fra en annen fane, på selve bloggen din, vil du kanskje se det..

      1. Hei, ja du har bestilt og det er jeg veldig glad og takknemlig for. 🙂 Men kan du sende meg adressen din, jeg har scrollet bakover i mailer, men klarte ikke å finne den. Bare send den på Messenger. Linken var til et innlegg i en utfordring fra deg. Jeg har logget meg på via pc, og da funker linken, men på telefonen får jeg feilmelding. Får jeg det ikke til, så sletter jeg både linken til din blogg og den på “HER”, de hører jo sammen. 🙂

    2. Jeg vil gjerne kjøpe den nye boka di og har sendt deg melding. 😉

      Spennende med bokutgivelse! Gratulerer så mye! Kanskje kan du gratulere meg en vakker dag også… Er i alle fall godt i gang med romanen min nå. 🙂

      1. Tusen hjertelig. Og lykke til med ditt prosjekt. Lyrikk er ikke det folk rømmer huset for å kjøpe. Men jeg er litt stolt over at mitt manus ble antatt, når man vet at at det er knapt 2% av innsendte manus som slipper gjennom nåløyet. 🤗

    3. Hei Jan. Får begynne med å gratulere deg med den nye boka. Din første har gitt meg så mange fantastiske øyeblikk. Og med gjevne mellomrom må jeg lese den. Din lyrikk er helt utrolig, og « du vet bo hvor mye glede» den har gitt meg og mange andre.
      Selvsagt MÅ jeg ha den nye også. Sender deg min nye adresse. Har jo flyttet til « et vakkert paradis» Gleder meg masse til den propper ned i postkassa, eller på posten. Hils min kjære kusine. Sender varme tanker og gode klemmer nordover til dere……

      1. Tusen hjertelig takk for gode og fine ord, det gleder meg masse. 🙂 Her hilses det tilbake, lykke til med fine og gode dager i ditt nye paradis <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg