Toten tek tempen,,,,

Nå lengter vi etter vår og sommer her i nord!

I pinsehelga har Værgudene lovet bot og bedring!

Men kommer det til å skje? 

Det sikrest å alliere seg pålitelige kilder!

“Totenstokken” fikk Saltdal Mannskor i gave i 2018.

Fra Kapp Blandede Kor, i forbindelse med et kortreff på Leknes. 

Materialforvalter mente jeg skulle ha det.

Her om dagen dukket det opp i et skap…

Vi fikk en dialektisk forklaring på temperaturer.

Men jeg må innrømme at den er glemt.

Men vi satser på temperaturer over “Sægabælltørke” i helga.

Såpass må det være!

I alle fall om syrina skal bli grønn.

Og ikke minst blomstre!

Jeg antar at Toten folket har snust inn syrinduft for lenge siden.

Her er et bilde jeg tok av Kapp Blandede Kor.

Jeg håper de tilgir at jeg legger det ut uten å spørre…

Men jeg må jo vise at Stokken er kommet på veggen.

Omsider! Nå har jeg brukt det bildet før.

I et “Takke innlegg” etter kor treffet.

Det kan du se og lese om du klikker HER

Det er nå lov å helgarder.

Her har jeg kappet tenn ved for sikkerhets skyld.

Neida, så galt er det ikke.

Det er ment i fall… vi kjører oss en tur langs kysten i helga. 

Det kan jo hende våren er mer fremtredende der.

Her har vi fått noen små stemor i tønna.

Normalt skjer det til 17 mai.

Men som dere ser,,,,

Brøyte stikka står der ennå!

Bjørka på nabotomta har begynt å få grønnskjær.

Men det er mye snø i fjellene ennå.

Det kan bli spennende i våre elver fremover.

Særlig hvis temperaturen går opp mot “Skælldrøppvart”.

Da kan det bli flom både i nord og sør.

 

Vi får håpe det beste.

Riktig God Pinsehelg.

#saligblanding #sanghelelivet #kappblandedekor #toten #borge #leknes #korsang

6 kommentarer
    1. Håper virkelig tempen hos dere blir nå. For dere trenger varme og sol og at det blir grønt…..Her har det vært grønt siden januar…..hehe…Men det går seg til …! 🙂 Klem og fin pinse…

    2. Sammarn kommer nok åt døkk åsså etterhvert 😊 Vi har vel kommet opp på «SAMMARSVÆR» vi nå, sola skinn fra knallblå himmel, kattene ligger som slakt på balkonggolvet å je bære nyter je 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg