Tut og blæs i fortid og nåtid.

Jeg har jo alltid hatt sans for Hornmusikk. Både 1. mai og 17. mai var jeg som regel ute når “mårrarunden” gikk. Her kommer et lite historisk tilbakeblikk. De gamle er “bilder av bilder” så for all del, ikke bry deg om kvaliteten. 

Her kommer det første, et må være fra rundt 1935, og i alle fall før andre verdenskrig. I følge Stig Næss, så er dette fra venstre: Arvid Jacobsen, Ragnar Olsen, Tore Skansen, NN?, Snorre Moen, Ottar Jensen, Johannes Løkås, Roald “Gutte” Sandberg, NN?, Ingvar Håkonsen (min far på Stortromma)

Det andre er jeg heller ikke sikker på når det er tatt. Men det er den første Skolemusikken på Rognan. Mye refleks i glasset. Men det legger ut navneliste. Han “Janne Håkonsen” er liksom meg da. Jeg går jo delvis ennå under det kallenavnet. 😀 

Det siste bildet er fra September 2018, og tatt under defileringa i forbindelse med Korstevnet til Saltdal Mannskor. Korpset er nok en smule redusert akkurat her, men Rognan Horn er på høyden nå, i alle fall som jeg kan bedømme. Om bare et par uker skal alle korene, Rognan Horn og Trekkspillklubben igjen møtes til felles Konsert i Kirka ifm Harald Bakke’s Minnefond.

Du lese om fjorårets Konsert, ved å klikke HER.

Du kan lese litt mer om Saltdal Mannskor sitt “Svevende Liv” på flere arenaer, også sammen med Rognan Horn. Det er bare å klikke HER

Så hold av søndag 17. februar, da fylles Saltdal Kirke på nytt sang og musikk så Kirketaket Løfter seg!

#saltdalkirke #haraldbakke #rognanhornorkester #saltdalmannskor

3 kommentarer
    1. Ja jeg er også glad i hornmusikk..har selv spilt i korps…der spilte jeg althorn og til slutt stor tromme…Kjenner det kribler i hjerte når jeg hører korpsmusikk…herlig…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg