Unge kunstnere under UKM

Unge kunstnere og kulturbærere fra hele Nordland er samlet her denne helga. Jeg begynte å skrive om det igår. Det kan du lese om du klikker HER.

Det er ikke lett å absorbere alt, eller å få med seg alt. Programmet er tett, og det er et imonerende mangfold fa alle deler av vårt langstrakte fylke. Arrangementet er i gode hender her, det er jeg brennsikker på. Her setter det fokus på HMS og på trygge rammer for alle.

Jeg var innom kunstutstillingen på Slip1. Der var det ikke lett å velge seg ut noen motiv. Imponerende samling av flotte kunstverk fra unge kunstere, Men noe fanger blikket med en gang. Som dette bildet, og da husket jeg tilbake fra i 2018.

Bildet jeg tok av navnelappen ble av en eller annen grunn veldig utydelig.

Men på fjorårets stod det dette, men jeg håper jeg ikke tar feil nå. Jeg tar i alle fall ikke feil om at her må det være et stort talent på gang.

Men det er det imponerende mange av. Dette gjorde et sterkt inntrykk! Kanskje noe alle toppbloggere burde ha sett. Dessverre fikk jeg ikke med meg navnet, så om noen bidrar med det, så blir jeg glad 😀 Det er så mye, at jeg kan ikke ta med meg alt. 

Her var også nye kunstformer representert. Spennende. 

En av de få guttene jeg så representert der inne. 

Dikt faller jeg jo naturlig nok alltid for 🙂 Denne poeten hadde flere utstilt som var flotte og spesielle.

Denne jenta er bare 13 år! Du MÅ bare gå og ta en titt selv, bare sjekk åpningstidene. Men de “levende” innslagene foregår i Storsalen på Slipen Scene.

Der var det pause når jeg var innom, men det “sitret” av spenning, og yrte av unge talenter som enten var ferdige eller øvde til sine opptredener.

Jeg ønsker alle lykke til, og HUSK: Ikke la deg stoppe om du ikke vinner denne gangen! Stå på og elsk din kunst!

 

#JAVIELSKERUKM #UKMNORDLAND #UKM2019 #slipenscene #slip1 #saltdalkommune #nordlandfylke #nfk #kultur #ungekunstnere.

5 kommentarer
      1. Ja det håper virkelig jeg også. Fant jo ei som var med i fjor, men det kan jo godt være andre. Men hovedmengden av talenter er jo innen sang og musikk og dans 😀 Det har ikke jeg fokusert så veldig på:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg