Up,, up,, and away..

Det er vel ikke å legge skjul på, at det ser litt stas ut å henge på toppen av blogglista. Men jeg må bare være ærlig å si at jeg ikke er sikker på at det er fristende i det hele tatt. 

Men jeg må være like ærlig å innrømme at det er moro når man dukker opp på Topplista en og annen gang. Rett over meg, fant jeg Annebe, også en blogger fra den såkalte “Bloggblokka” på den gamle plattformen. 

Men det har blitt en helt annen fokus, enn det var i “gammelblokka”. Det svirrer rundt i mange’s hoder, om fokus og tema, for å karre seg innafor Topplista av og til. Kanskje det kan være av det gode også, få en til å evaluere bloggen sin. Ei som tenker sånn i disse dager, er Solliv – klikk på navnet hennes og les sjøl. 

I den gamle bloggblokka så var fellesskapet godt. Det er kanskje viktigere enn å nå toppen, der kan det være ensomt i lengden. Det er mange som er flinke til å fremsnakke hverandre. I dag ble jeg overrasket av Etdiktomdagen, som hadde laget et innlegg om akkurat det. Bare klikk på navnet hennes ovenfor.

Jeg må nok ta meg en evalueringsrunde også, med min blogg. Men jeg må nok trøste meg med at gamle, skrukkete gubber har en slitsom ferd mot toppen av Blogglista. Meeen,, når det er sagt, så gjelder det å ikke gi opp 😀 En viktig ting i min alder, er å trimme bittelitt. Da er Frodith god å ha, hun er en dynamo i bloggverden, som er utrolig dyktig å få med andre på sprell, Bare klikk på navnet hennes og les. Ha en riktig god helg hvor du enn er i landet. 

12 kommentarer
    1. Ja, vi har hatt noen turer innom den lista de fleste av oss, men det kan være et slit å holde seg der 🙂 For min del trivdes jeg best på den gamle bloggplattformen, hvor det faktisk var mulig å danne vennskap og bli kjent. Men nye tider nå, og det er bare å henge med.
      Jeg liker den nye “moten” blant oss voksne, om å fremsnakke hverandres blogger. Det gjør godt for samholdet, synes jeg. Har tenkt lenge på det selv, at jeg har lyst å fremsnakke de bloggene jeg følger og har fulgt i mange år nå. Så sånn blir det snart 🙂 Og nå gjør jo du det også, og det er så flott synes jeg 🙂
      Kjekt å se deg så langt oppi sky på lista. Gøy det. Jeg har vært oppi der jeg også en periode, og det gir absolutt en boost og en motivasjon til å fortsette 🙂
      God helg til deg og dine 🙂

      1. Ja jeg har jo sett deg på lista flere ganger. Men sånn som denne gang for meg er forklarbar, og hadde mest med at innlegget var med gamle bilder fra bygda her, som er populært 😀 Har jo prøvd å fremsnakke en og annen blogger, men må sikkert bli flinkere til det 😀 God helg til deg og dine også 😀

    2. Takk for litt drahjelp Jan. Det skal sies at det er en litt “trægere masse” å ha med å gjøre nå, enn i “gamle-blokka”. Selv de “gamle gode” er jo nesten bortevekk og litt for travle med annet 😀 He-he. Men jeg GIR MEG IKKE, som du vet, så da maser jeg til folk gir seg da… Ha-ha. Og fått mer drahjelp i dag så kanskje det går veien 😀 ? Ha en fin dag. Du er stadig oppi toppen der du da 🙂

    3. Du tenker om dagen du også, skjønner jeg. Om blogging altså 😉 Gratulerer med plassering høyt oppå lista. Er litt moro, da. Synes du ikke? Gir motivasjon til å fortsette. Det å treffe med innleggene. At noen i det hele tatt leser det vi skriver…Lykke til videre. Leser alltid bloggen din. God helg 🙂

      1. Tusen takk for fine ord 😀 Greit å tenke litt gjennomm status av og til. Men tror ikke jeg blir å bruke så mye energi på å finne på noe lurt, for å si det sånn 🙂

    4. Artige tanker om bloggelivet.. Gøy med dager da noen fler enn vanlig har vært innom, men for mange lesere og høyt på lista tror jeg at jeg hadde stressa med..da blir det forventninger..og det er jeg ikke så glad i..Liker blogger som er hverdagslige og ærlige jeg…som din og di andre du nevner her bl.a.. Takk for link og fortsatt fin helg 🤗

    5. Gratulerer med topp plassering. Og tusen takk for linken. Varmet veldig. Ja, skal vi henge med så må vi tenke litt på endring. Jeg endrer min sakte men sikkert..For jeg var litt lei meg sjøl nå. Ble litt mye surr og litt for mye strikk og kos 🙂 Og jeg detter av lasset merker jeg. Sliter med å bli synlig. Jeg vil være synlig – så legge inne et 5-gir..Takk igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg