Ut på ville veier, uten virus….

I disse Korona tider er det kanskje lurt å ikke farte for mye rundt i den vide verden. 

Kanskje en tur langs en vær rik og vakker kyst hadde vært mye lurere. Men man får ingen garantier, uansett hvem man spør av “de lærde”. Da er det kanskje tryggest å bare “sole” seg i glansen av profileringen av Kystriksveien. Normalt så er den til å anbefale på det sterkeste.

Men gå kan man jo. Det anbefales i alle fall av alle, både lærde og blant oss alminnelige forståsegpåere, som skjønner at det er både sunt og godt å få rørt på en gammel skrott. På fottøyet skjemmes ingen, det er jo dette bildet utenfor Fot klinikken på Rognan et solid bevis for. 

Øjjj,, ja så var det føret da. Kanskje man skulle ta litt hensyn til det! Når hele det Norske Helsevesen har inngravert “Korona-fokus” i panna si, så er det neppe lurt å legge opp til noen saltomoraler med knallhardt nedfall.

Av en eller annen merkelig grunn så er det lårhalsen som får trøkket i sånne situasjoner. Kan det være at mellompartiet i skrotten har en bedre avtale med tyngdekrafta, eller hva? Jeg bare undres…..

Men se her hva jeg fant i en kasse rett innenfor døra på Røde Kors Omsorg sin koselige kafè og bruktbutikk på Rognan. Kanskje det, kanskje, tenkte gubben! Men du kan tro han ombestemte seg fort! For det første så vet man jo aldri hvilken smitte som er avleiret inni og utenpå.

Men jeg husker godt i mine unge dager når jeg skulle prøve meg på denne typen aktivitet. Da fikk jeg klare meldinger, som jeg aldri oppfattet som mobbing, bare et vennlig hint: “Du e steike hjulbeint når du går på skøyta…”. Tar man et hint, så tar man et hint……

Og hint får man i disse tider. Jeg har aldri før hørt så mange høytstående og kvalifiserte “Helsemennesker” fortelle ommat og ommat, om hvordan man skal nyse og vaske hender og bruke Antibac. Det er jo vel og bra, jeg må bare innrømme at jeg er ikke av de flinkeste med å finne verken armhula eller albuen, når nysen kommer fykende.

Men så var det Antibac’en. Den var jo ikke å oppdrive på Apoteket, og på nettet? – Ja du kan jo studere bildet ovenfor….. Sånn var det med den saken. Jeg skulle jo egentlig ha desinfisert tastaturet før jeg begynte å skrive…. 

Nei du verden. Det er ikke enkelt dette her. Da er det sikkert best å tryggest og børste støvet av Tredemølla og dra den frem til vinduet på loftet! Så kan man se ut og traske så mye man bare vil og uten risiko. I alle fall så liten som overhodet mulig! Sjansen for at formen stiger i takt med sola og dagslyset er faktisk til stede!

Når økta er over så kan man slå seg på brøstet og ta seg en “Slankekopp” med god samvittighet 😀

 

Jiippiii, da var saken klar, det finnes alltid en utvei, bare man prøver. 

8 kommentarer
    1. Jeg har jo da bestilt meg tur til Spania i juni, så nå sitter jeg med følelsen av at den kanskje ikke blir noe av. Så da håper jeg på en varm og god sommer her hjemme i stedet. Risikoen for coronasykdom er større enn noen gang akkurat her, så det er spennende tider.
      Tror den tredemølla ikke er så dum egentlig 😉
      Nyt kvelden ♥

      1. Sikkert mange som er i samme situasjonen som deg 🙂 Vi har valgt å ikke legge noen planer fremover 🙂 Men så får vi se hva som skjer 🙂 Ha en flott dag <3

    2. Mye såpe og vann, bare glem anti-bac. Jeg har noen små-bacer… Og de er drøye. Jeg bruker de bare på trikken. Ellers såpe 🙂 Håper på våren snart , da blir det litt lysere både her og der vil jeg tro 🙂

      1. Det går mest i såpe og vann her også,, hun bruker bare antibac våtservietter når hun skal ta insulin sprøyter og sprøyter med biologisk medisin 🙂 Men nå har vi fått tak i et par bokser

      1. Har ikke misbrukt den tredemølla vår,, men nå er jeg på fysioen et par ganger i uka, og kommet inn i et fint driv 😀 Så får se hvor lenge det holder
        🙂 Klem

    3. Mye farlig på en gang…Men man kan ikke mure seg inne heller…Men den isen tror jeg at jeg hadde holdt meg unna. Jeg som må gå hver dag…hadde nok tatt et par runder i et parkeringshus…hehe…

      1. Nei helt sant… det kan man ikke. Men har fått avlyst et større seminar i nordland for eldrerådene,, det var jeg skeptisk til å delta på. Dårlig med parkeringshus her omkring 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg