Veien mot verden på mange måter

Maersk Connector (Deep Ocean) laster fiberoptisk sjøkabel ved Rognan Industrikai.

Maersk er stor på sjøtransport.

Klikk og se HER

Er det ikke vakkert ?

Her lastes fiberoptisk sjøkabel.

Etter tre km i Rognan Transportbane, og integrering av systemet –

er det nå klart for lasting og transport.

Det er utrolig vakkert å se et spesialskip som dette. 

Om du klikker i pila i bildet over så får du se en liten video film av prosessen

Dette prosjektet skal til Tampnet.

Det skal installeres mellom plattformer i Nordsjøen, og er på ca 100 km.

Kabelsystemet skal gå mellom PENGUIN og SNORRE

Klikk på navnene over og se mer informasjon.

Se gjerne innom Tampnet på facebook HER

Dette er “Veien Mot Verden” på mange måter.

Et internasjonalt fartøy fra #maersk.

Fiberoptisk sjøkabel fra et internasjonalt firma #nexans. 

Fiberoptikk knytter verden sammen. 

Jeg lagde et innlegg på St Hans aften også.

Det kan du se om du klikker HER

Lykke til på ferden og velkommen tilbake.

#maersk #tampnet #nexans #saltdalkommune #fiberoptikk #sjøkabel #teknologi #industrikai #verdiskapning  #equinor #shell #penguin #snorre

 

12 kommentarer
      1. Veldig tøft er det. Men før kaia og transportbanen ned til havna kom, fraktet vi denne type kabel ut med åpne jernbanevogner. Og det største prosjektet ble lastet ombord i båt i Larvik, som var en av få havner i Norge som hadde jernbanespor. ;D Klem

    1. Maersk har jeg en del kjennskap til ja, men ikke skipene. Det er oljeriggene jeg kjenner best til. Har vært ombord i en også 🙂 Eksmannen min jobbet, og jobber fortsatt, i Maersk. Så det firmaet har jeg hatt noe med å gjøre over halve livet mitt faktisk 🙂
      Da jeg var gift, og mannen min var ute på riggen i julen, fikk jeg alltid flotte blomster i trøst og gave fra Maersk 🙂 Så de var i alle fall den gangen flinke til å ta seg av sine ansatte og deres familier.
      Det er vakkert på sitt vis med den industrien 🙂

    2. Spennende og viktig med industri og utvikling..men du har nok mer øyne for det vakre i det enn det jeg har..Flotte omgivelser i allefall..hehe.. Ønsker deg ei fin ny uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg