Vi vandret ut av 2020 med Håp…..

I går, på Nyttårsaften, satte vi oss i bilen på kvelden.

Klokka var vel ca 22.30 når vi kjørte avgårde.

Helt på måfå bar det oppover bygda på E6.

En liten avstikker opp i høyden på fv. 812.

Fortsatte E6 mot nord et stykke.

Før vi endte opp på vårt kjære friområde på Øyra.

Kanskje vi skulle forsikre oss at dette Året 2020, virkelig ebbet ut.

Året der alt ble satt på vent.

Bortsett fra tragedier.

Klokka hadde begynt å nærme seg midnatt når vi stoppet.

Månen skinte vakkert.

Det var klart og kaldt.

Fyrverkeriene begynte å ta til for fullt.

Da kom noen flere biler kjørende dit.

To av dem var ambulanser.

Vi kjente det gikk kaldt nedover ryggen.

Hva var det nå som hadde skjedd ?

Fotballsletta på Øyra brukes ofte som landingsplass for helikopter. 

Jeg begynte å filme fyrverkeriet, som du kan se i filmen over.

Mens jeg filmet, begynte det å smelle skikkelig bak meg.

I den retningen Ambulansene stod.

Jeg snur meg uten å stoppe å filme.

Da ser jeg at det er ambulansepersonellet som sender opp fyrverkeri.

Da kjennes det som ildkulene sendes ut som håp.

Håp og ønsker om et helt nytt og mye bedre år.

Du kan skimte ambulansene midt i filmen.

 

Tekst, bilder og film: Jan E Håkonsen/Dedicat

12 kommentarer

Siste innlegg