Vi venter i vårt eget dårlige selskap,,,,

I går ble jeg stående litt å vente inne på Rema. Rett fremfor meg var et stativ med kort, og øynene falt ned på dette. Da ble det knipset, som du kan se….

En av gjestene hos Skavlan i går, var Yogi Sadhguru. Jeg vet alt for lite om han til å uttale meg, men jeg bet meg merke i èn setning , (fritt referert):

“Om du kjeder deg når du er alene, så er du i dårlig selskap”.

Når jeg legger kortet jeg så, og den uttalelsen jeg hørte, ved siden av hverandre, så dukker det opp noen åpenbaringer i mitt hode.

“Hvor mye av livet venter vi på et eller annet, og ofte i kjedsomhet” ? 

Det er ikke livet, det er ikke tiden.

Det er ikke alt det som hender og skjer.

Det er ikke sivet som vaier i vinden.

Det er ikke venner du aldri ser. 

 

Det er bare DU som er blendet av lengsel.

Av all denne venting mens tiden den går.

Da blir selve livet sitt eget stengsel. 

Det er kun det ene, du eier og får. 

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

16 kommentarer

Siste innlegg