Vietnamkrig&kjærlighet – nå er det like før…

Jeg skrev et lite innlegg for en stund siden, om våre kulturelle opplevelser på Folketeatret. Du kan lese det om du klikker HER. Nå er det like før vi skal ta inn over oss nye opplevelser. 

Vi er litt avhengig av å ha så kort vei som mulig, mellom hotell og Teatret. Sånn at det ikke blir for langt å gå. Selvsagt er gode offentlige kommuniasjoner i Oslo et alternativ. Men forvirrede gamle nordlendinger kan fort rote seg bort på den måten. Derfor gikk jeg meg en tur i dag for å “stikke ut” ruta. Og DER – rett rundt hjørnet for hotellet dukket dette synet opp, en mule zoomet med mobilkamera.

Men før jeg rakk å komme meg over gata, skjedde dette….  Klikk på YouTube videoen ovenfor. Den tar bare noen sekunder. Men heldigvis kjørte de forbi Folketeatret.

 

Jeg kom meg trygt over gata, og frem til inngangen til “Folketeater passasjen”. For de som er litt kjent, så kan man gå fra Skippergata og ut til Youngstorget gjennom den. Det hadde jeg ikke noen som helst planer om å gjøre. 

Der var inngangen. Her var de i full gang med å forberede kveldens premiere. Kanskje får vi sett noen kritikker før vi skal entre lokalet i morgen, på lørdag. Vi er i alle fall klare og spente.

I mens vi venter, nyter vi andre gleder på “Oslo`s tak”.

Nå har vi registrert noen feststemte naboer, så det kan bli spennende utover kvelden.

Men det går helt sikkert bra!

Fikk du ikke med deg innlegget mitt fra i formiddag, så kan du lese det HER.

Alltid like moro om DU blir med oss på tur!

God helg. 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg har gode minner fra da jeg så Miss Saigon i London tidlig på 90-tallet. En spesiell stemning, også rørende. Kos dere videre i Oslo, og nyt forestillingen! 😊

    2. Når jeg skriver dette er nok du midt i forestillingen. Jeg var på generalprøven i går😀 Så bildene du viser er kjente for meg, og jeg har ikke så lang vei som deg. Bor i Oslo jeg nå. Artig å høre hva du synes om forestillingen etter hvert🙋🏼‍♀️

    3. Jeg har trasket mye rundt i det området der opp over årene, i tillegg til at min gamle arbeidsplass ligger litt lenger opp i gata og til venstre. Brannbil og Politibiler er daglig hendelser nede i gryta 😉 Håper dere hadde en fin opplevelse i teateret, for det var i går fredag? Ha en fin lørdag, klem 🤗

    4. År og dag siden jeg har vært i teater men fint å få litt påfyll av kultur 🙂 Oslotur er hyggelig..godt den brannbilen skulle et annet sted..men håper det ikke var alt for alvorlig uansett.. God helg videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg