Huurrraaa for den 17. mai

Ja så var dagen der, som så mange har ventet på i spenning og forventning. Og hvor har jeg hentet inspirasjon til dette blogg innlegget om 17 mai? Av alle steder, så er det på City Lade, et av de nyeste kjøpesentre i Trondheim. Handelsstanden skal jo tjene sitt på Nasjonaldagen, så da markerer de det. Bare se her…



Ganske fiffig egentlig. Og særlig når man kan gjøre noe med alle de kjedelige hvite søylene som finnes i sånne digre bygg..


Nå har jeg skjønt at Bodø Bakeri sin kafè og utsalg på Rognan skal ha åpent i morgen. Jeg har blogget om de før som du kan se om du klikker inn på denne linken, om du vil – HER Men når man er litt ute og farter så er det artig å prøve andre  fargerike steder. Og dette konseptet har jo blitt populært mange steder–


Og det er jo fargerikt som flagget vårt 🙂 Og setter man det sammen med et annet konsept som er blitt like populært mange steder, og som alternativ til Iskrem.. så blir det Norske Flagg ut av det. Litt rart at ingen av disse to konseptene har etablert seg i Bodø.


Men apropo flagget vårt, det lages jo normalt i stoff, men det er fullt mulig å bruke ballonger..


Nå sa jeg i et innlegg i går om måneden Mai at 17 mai er dagen med fokus på barn og unge. Men jeg har lyst å trekke frem de man ville savne aller mest om de ikke stilte opp på 17 mai. Og den hyllesten går til alle korps i landet, her symbolisert med Rognan Hornorkester.

DIGITAL CAMERA
All ære til de som trasker rundt i fra tidlig morgen til sene kveld i all slags vær.

Dette bildet er fra i fjor da, men jeg har da pyntet litt i tønna i år også.

Og med det  så ønsker jeg alle en riktig flott 17 mai 🙂

Innlegget er ikke sponset på noen som helst måte.

 

Bilder og tekst: Jan E. Håkonsen

 

21 kommentarer

Siste innlegg