De gode, gamle dager….

Sånn var det i 1968.

Vått og grått, akkurat som i disse dager!

Så pass på bilene folkens!

I dag er det dessverre også andre grunner til redusert utfart.

I mars 1951 var jeg litt over 3 år.

Så jeg kan ikke påstå at jeg husker denne hendelsen!

Tydeligvis så var det en fantastisk aktivitet på Saltfjellet!

Legg merke til at da gikk Nordlandsbanen kun til Lønsdal.

Det vil si at på 69 år, så har man klart å bygge NordNorgeBanen gjennom Saltdal Kommune.

Ja – med unntak av sidesporet til Bodø.

Rv 50 over Saltfjellet var obligatorisk stengt hver vinter!

Så “Søringkarantena” var knallhard på den tida.

Storm P var en populær gjenganger i mange aviser i gamle dager.

Han har sine poenger!

Kanskje ikke helt i tråd med anbefalinger når det gjelder Helse&Velferd.

Det var ikke bare Storm P som var populært i gamle dager!

Jeg fikk nesten sjokk (IKKE abstinenser), når jeg så disse to ved siden av hverandre!

Man kan vel trygt si at ikke alt var like bra, “I de gode, gamle dager”!

Dette kunne vært “i gårdagens avis”.

Men det var på gårdagens dato – MEN for 52 år siden.

For de som bare husker stabile forhold “før i tida”, det var ikke bare sånn.

Tenk at vi i nord kunne samle oss om et krav!

Nemlig om helårsvei over Saltfjellet!

Hallelujah!

Det tok sin tid.

Men selv med nyveien, mange år etter, så er begrepet “helårsvei” ikke helt sant.

I vinter har E6 over Saltfjellet vært stengt utrolig mange dager. 

Sånne overraskelser som dette, var vi ikke plaget med her i nord.

Det kunne det jo ikke være, siden Nordlands Framtid slo det opp på førstesida!

Nei du all verden! Vi kunne da ta våre forholdsregler!

Takk og pris for at mye er endret på den fronten også!

Jeg klarer ikke å la være å føle en viss sympati med mannen!

Jeg ble litt fasinert av overskrifta på dette oppslaget fra “hine, hårde dager”.

Jeg tar det med som en liten Påskekrim fra Italia!

Jeg la jo ut min egen Påskekrim i går.

Der figurerte såvisst ikke Stalins datter”

Fikk du ikke lest den, så kan du klikke HER.

 

Fortsatt God Påske.

8 kommentarer
    1. Hihi – nei alt var nok ikke bedre før…. og det er greit å vite at det var rare vintre da også! Hmmmm…… – men korona hadde vi greid oss godt uten føler jeg <3 god klem

    2. Hihi…tidene har jammen forandret seg ja 🙂 Og godt er vel det. Det var mye bra i gamle dager, men mye som ikke var bra også 😀
      Takk for tilbakeblikkene og en god 1. Påskedag til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg